Empty room...

Tomt, helt jävla tomt.. Jag förstår verkligen ingenting. Ända sedan förra helgen har mitt huvud varit fullkomligt överbelastat med tankar, jag har grubblat som en galning varje vaken minut. skulle inte bli det minsta förvånad om jag efter denna veckan börjat odla gråa hårstrån på mitt stackars rödlätta hårfäste..

Och nu, när jag storstädat inför adventspyntning, satt på min nybrända skiva med massa av disneys underbara orginal musik och tänt ett mysigt ljus vet jag inte alls vad jag ska skriva!! Helt sjukt.. 

Jag har sovit åtta timmar inatt, hur ofta händer det lixom??? Ändå känner jag mej trött, att tankar och grubblande kan påverka en så jäkla mycket.. jobbigt, det vore så skönt att ibland bara kunna stänga av tankeverksamheten och känslor!! Eller hur, tänk dej en dag när du är så trött på att för dej själv älta allt gång på gång, vända problemen upp och ner men ändå bara stå och stampa vid samma trista plats.

Jag bara önskar att någon, vem som helst bara kan tala om för mej vad jag ska göra så jag slipper fundera mer, å det hade varit ljuvligt. För grejen är den att när det handlar om att göra val, vilken väg man ska  gå kan det kännas knivigt. Man vill både ha kakan och äta upp den och jag önskar verkligen att man kunde smaka lite på den och sedan lägga tillbaka den men sorry, det funkar inte riktigt så i den "hårda världen". 

 
Det som känns värst är att allt var enklare förr! Då ville jag alltid bara göra saker som var möjliga för mej, då behövde man inte ta tag i massa problem, besvikelser och motgångar på det viset. Nu känns det som att det ända man möts av är motgångar och vart jag än vänder mej eller vilken väg jag försöker använda som flyktväg ur detta är det en jädra återvändsgränd!  

Mest arg är jag på mej själv för att jag hakar upp mej som jag gör, allt är upp till mej, som alltid och det vet jag ju egentligen så himla väl! Bara jag kan ändra situationen fast det känns omöjligt och ingen kommer komma med 1000 bra lösningar på ett himla silverfat så det e bara att bryta ihop och komma igen.

. PUNKT

Med dessa tankar i behållning gick jag hem efter jobbet och tog tag i mej själv, började i alla fall haha.. nu har ja kommit på en idé!!

 Annie is back!!! 
 
=) varningslampan börjar blinka hos mamma och jag tror hon håller andan när ja ringer och trillandes över orden berättar med entusiam om min idé. Men det gick fint, jag tror hon vant sig med mina impulsiva ryck och är nog lättad så länge det inte handlar om att jag ska åka till ett krigshärjat barnhem i Afrika eller så. (Den dagen kommer oxå hoppas jag, att åka dit och hjälpa barn menar jag) 

Jag har ett projekt jag fastnat för och typ bestämt mej för, kanske även fått me mej pippi på mina hyss haha

det hade varit lysande, jag saknar henne så jag blir tokig och vi skulle behövt göra nåt kul ihop, vi kom på det igår att vi fan va värda det!! =) Jag tänker inte avslöja något idag eftersom det inte alls på långa vägar är bestämt men snart så..

Om en vecka åker Emelie till Grebbestad och då ses vi på juldagen och sedan inte på hur många månader som helst!! fy.. det kommer bli tomt. Jag gillar att bo själv men vi är så tajta att det inte blir påfrestande att vara två i min lilla lya..

Men det ska nog gå bra, det brukar alltid bli bra i slutändan med allt..

Ikväll ska vi advent mysa och pyssla!

pussss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0