Oktoberdoppet,,,, Check!!!

Vem fan kom på det här med te egentligen? Alltså inte själva drycken utan hela grejen med te. Att "oh, nu e hösten här och det jobbiga som kommer styr vi upp med filtar, ljus o TE!!! Filtgrejen köper ja lätt, älskar att krypa under en mjuk och gosig filt framför tv:n eller på ett cafe. Värmeljus älskar jag oxå, precis som alla! Tror aldrig jag har hört nån som inte gillat värmeljus.. Men varför skulle man inte älska ljus lixom? Det värmer, känns tryggt och mysfaktorn slår på stort. Sist och minst då detta jävla teet... "åh, va mysigt att krypa under en filt med en kopp te" va fan e det lixom? det smakar ju inte ett jota och det enda man tänker på e att man vill ha nåt att tugga på till det där blaskiga och sjukt varma helvetet! 

Oj va bitter ja blev mot te helt plötsligt, sitter här och triggar upp mej själv tror ja! =) okej lite måste det väl ändå smaka eftersom man envisas och engagerar sej med att ha i löstö i en silgrej o koka upp vattnet men håll med om att det e överskattat?? Men anklaga mej inte för dubbelmoral, va har ja i min kopp här intill om inte lite te! haha.. jorå, ja snyltade lite chai te av Emelie i samband med att ja käkat av hennes ost.. bara ost oxå, hälsan själv.. så går det när kylen e TOM.. förlåt emelie, stackars liten, inte nog me att ja lånar datorn varje dag, ja äter av den lilla maten hon lämnat och dricker hennes te! haha.. sorry gumman jag förstår att du behövde en v semester! =) Men ja lovar att du ska få en ny ost av mej!  

Imorse var det skönt att vakna och veta att man efter 35 h jobb på 2 dar inte behöver stressa till jobbet. Jag gick till Wayne´s och åt scones och pluggade ett par h imorse. Regnet öser ner här i huvudstaden..

Men på samma gång som helgen varit tuff har det varit kul, först en vanlig fre på jobbet, massa folk o fullt ös. Efter stängning serverade vi ett läkargäng på 130 pers skaldjurs buffe med hummer till förätt! skumpa, ost och choklad va oxå på menyn så bara mat o dryck kostade ca 1500 per kuvert!! gulp.. det e typ vad ja har kvar att leva för denna månaden! haha.. Men visst går nån i pension så ska väl det firas va?? Men det va kul att servera igen, det va längesen och jag hade saknat det, speciellt det här med den personliga servicen man missar lite på jobbet, vi sysslar ju visserligen verkligen med personlig service hela tiden men dettas med att gå runt och "ta hand" om folk en kväll va kul tycker jag.. 
När vi va klara att gå hem hade jag varit i hallen ca 18 h och sängen lockade..  zzzzz 

Så igår efter jobbet åkte jag och Jenny direkt till för att jobba på Melanders 20 års jubileum, vilket spektakel!  Söderhallarna på medis och skar upp tre sorters ost och la upp på fat för 1400 pers! fatta den stressen på två pers och med ca 1h på se??? haha..

Shit det va svettigt och jävligt tungt med samtidigt kul! Mkt trevliga människor som hade förståelse att vänta lite och berömde oss mkt.  Kände mej nöjd och jäkligt trött när jag gick hem igår.. Lär bli ännu mer nöjd när nästa lön kommer, =) La mej i fosterställning under täcket med gott nyborstade tänder och ruffsigt hår och bara njöt av att vara i min lägenhet och inte på jobbet eller krogen... slocknade innan ja hann tänka ost tror ja! underbart...

Efter plugg o frulle gick ja i regn o blåst o tog sista doppet! Kändes lite mer naturligt att gå till badberget med handduk under armen för ett månader sedan!! haha.. undrade för mej själv varför ja plågar mej själv.. jo för att visa för mej själv att ja kan avsluta sånt ja bestämt mej för, sista doppet ska bli i okt sa ja i sommras! Yes, nu va det gjort!! Lord va kallt det va.. nej nu måste ja plugga lite innan ja ska åka till ello på middag o se på "där fick du"... =)

Ciao bella...  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0