Mesta möjliga måndan!

Idag måste jag erkänna att ja känner att jag verkligen gjort allt ja i mitt stilla sinne hade planerat! Måste påpeka att det e INTE ofta det händer, mest för att ja alltid e en sån jäkla tidsoptimist och aldrig hinner hälften av grejerna ja tänkt från början! Men imorse (okej kl hann bli elva) gick ja till wayne´s och käkade frulle, En stooor kaffe o scones m marmelad o cream cheese! såå gott!! 

Älskar att vara ledig på måndagar eller vilken vardag som helst faktiskt, det känns lixom lite extra lyxigt på nåt vis! Jag satt där o pluggade flitigt till efter två nångång, typ samtidigt som benen började kännas som cementklumpar o min överskottsenergi började leta sig ut! =)

Då gav jag mej själv en rast och gick o simmade på sats, varav ja kom ut därifrån ca 1 h senare nyduschad o inte nog med det, en ev söndagsdejt rikare oxå.. ibland blir det jackpot, eller kanske snarare grisen i säcken! haha..

vi får väl se.....

Sen måste jag bara få dissa nåt ja faktiskt inte bara en och två ggr stört mej på utan säkert tre, fyra.. H&m´S personal, suck my....!!!! A faktiskt!! Dom e så sjukt otrevliga eller drygt oengagerade i butiken på hamngatan. Satan sist ja va där o köpte färg till ögonfransarna fick ja inte ens ögonkontakt me kassörskan, man bara, heeej ja står här, ja ser till att du har ett jobb att gå till 5 dar i v, URSÄKTA så jävla mycket om det skaver hos dej!

Idag va ja där igen för att köpa en tröja vars info ja fått 100 ggr av min fru, en fin stickad tröja hon har. Man säger "vilken fin tröja du har" till ello, Ello svarar halvt galet nöjd: "TACK, ja vet! 149 kr på H&M finns i svart, vit, grå, turkos och rosa!!!, du skulle nog passa i den rosa!" såja aaaandas!!

Anyway, hittade inte tröjan först och av dom tre tjejerna j frågade om hjälp va en av dom ok trevlig, typ 2 purjon av 5 möjliga, inte helt okej och då va hon den som var trevligast!

inte helt okej!!! iIla.....

ja hittade tröjan o köpte en svart fast ja inte alls har råd, den e bara en sån "måste ha" grej ni vet, man vågar inte vänta för om den tar slut kommer ja ångra mej bittert!

Köpte yoghurtglass sen, trots att Emelie garvade åt mej o pikade lite att ja åt glass nu igen men då resonerade ja som såhär: Dit vi kommer när vi dör kommer det garanterat inte finnas nån yoghurtglass så det e lika bra att fylla kvoten medans man kan o tro mej, ja e på god väg!! =)

Gick till hötorget o köpte frukt innan ja gick hem och möttes av en lite bitter Emelie, bytte om ganska omgående o tog med mej basketbollen ut en halvtimme eller så o när ja kom hem då va hon "rätt Emelie" igen, ;)

så vi pysslade me lite allt möjligt minst av allt plugg.. mindre bra kanske men allt kan ju inte bli som man tänkt sej!

Emelie gjorde en asgod morotssoppa som ja snällt smakade på... okej då åt upp för henne!! Förlåt då.
sen gick vi på en kvällspromenad på gärdet o det va mysigt o roligt med några skojiga skrattattcker o annat trams. Vi avslutade på ica me att köpa ramlösa, varpå ja klickade lite på en gubbe som skulle fråga efter pepsi max o istället för att göra som jag lärt mej, typ: Hej!, har ni någon mepsi max så gjorde han denna, HAR NI INGEN PEPSI MAX!!!! till hon som jobbade,  ja bara: ok och vad hände med HEJ lixom?? hoppas han fattade piken!!

sötkillen jobbade o ja e nog lite småkär i han, på ett oskyldigt och hälsosamt vis såklart, ALLTID! =)

nej nu korsar mina ögon, sooova...

chip chop långt lopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0