Skam den som ger sej...

Alltså mycket kan man säga om mej.. Både hur jag är och vad jag gör men en sak e fan säker! Jag ger aldrig upp, inte saker som betyder nåt för mej. Polisskolan e prio ett för mej o jag bara måste komma in. Så när brevet kom, "du är vidare i uttagningen" i för sej bara första steget men det e i alla fall steg åt rätt håll. Jag blev i alla fall jätteglad.. tills andra brevet kom, förutom högskoleprovet (som ja visste o bokat) måste ja fixa historia a innan 15: e dec som ja va helt säker på att ja läst! Goddag yxskaft ja vet men ja har läst alla såna ämnen o tog för givet att historia va ett av alla. men icke, så här satt jag med en stor klump i halsen extra känslig efter en v jobb med fööör lite sömn. Kände mej med ens sååå liten o otursförföljd..

Men va fan tänker ni, läs in den där jäkla kursen bara, mmm men ansökningsdatumet gick ut för flera v sen o när ja ringde skolan o kommunen fick ja veta att ja e körd! körd i botten, välkommen i vår. Men hallå!!! ni fattar inte, ja måste få göra det här, det finns lixom inget annan för mej än detta, don´t let me down lixom.

Satt hemma igår maktlös o RASTLÖS o tänkte, va fan ja går dit o övertygar dom istället för detta går ju inte framåt direkt..
kom dit o jag hör hur tjejen före mej i kön mumlar nåt o svaret blir nej kom tillbaks i vår, hon tjatar om nåt men nej, tack o hej lixom. mitt mod skönk, hoppas inte vi har samma ärende.. men jojjo..

hej säger jag o berättar att ja måste läsa historia a i höst, ja måste ge dej samma svar som tjejen innan som kom me exakt samma fråga, sök i vår. Men nej ni förstår inte började ja men NEJ kom i vår.. blev svaret
skillnaden mellan mej o tjejen innan är att jag vägrade gå. lirkade, tjatade o övertygade henne att hon måste ge mej en chans, om så liten men ändå!! Tiillslut ger hon mej ett papper o en ansökan, fyll i o på det tomma arket vill ja ha ett brev om varför just du ska bli ett undantag. (shit sa hon ja, ångrade hon sej?
hjälp va gör ja nu...?? improviserar järnet o hoppas nu på ett godkänande på skolan annars väntar privatundervisning för 4500 (som ja egentligen inte har råd med) men ja tänker minsann inte vänta till i vår när ja har chansen att fixa detta! det skulle ju vara somatt ge upp o visa hur oviktigt detta e för mej, hell no!!

DET E DETTA JA VILL O BRINNER FÖR. det ska mycket till för att ja ska ge upp säger ja bara..

Ingen ska i alla fall kunna säga att ja ger upp o inte behöver kämpa för mina mål o drömmar!!
så det så, pilluttadej om du trodde det! haha..

imorn ska ja hälsa på sara o min guddotter "betty" saras valp.. vi ska äta sushi o se madaskar 1 eftersom 2:an snart e bio..

nattinatt                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0