Spara eller slänga

Det är en sak många har svårt med, veta vad man ska spara eller slänga. Det är sååå lätt hänt att vi vägrar kasta saker som på något sätt betytt något för oss eller som helt enkelt "kan vara bra att ha"

Känner du igen dej!?

Tänkte väl det.. Vi är nog alla lite så tror jag. Efter att jag har flyttat 100 ggr (nästan ialla fall) har jag lärt mej att bli bättre på sjävla "slängdelen" Ibland är det svårt, det gör nästan ont i mej. Ibland känns det bara som världens befrielse att få kasta saker. Valet man gör får man sedan stå för, ibland händer det ju faktiskt att man kommer på sej själv med att behöva det där man slängde för ett tag sedan. Det är lite jobbigt, samtidigt som man 9 av 10 ggr bara låter saker och ting stå och samla damm i ett hörn.

Vad är då okej att slänga och vad är INTE okej???

(Nu tänker jag närmast på saker man skaffar eller får vid barnsben eller unga  ungdomsår)

Okej att slänga:

* Urväxta vinterjackor
* Väskor
* Okompletta pussel och spel
* 50% av alla jävla teckningar
* Urväxta pyamaser


INTE okej att slänga:

* Hockeyspelet
* Första pyamasen
* Första skoparen
* Den luggslitna men ÄLSKADE favvonallen

Bara för att man ska komma på saker e hjärnan blank...

Tips välkomnas!!

//Antz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0