Tom eller bara Tömd

Ja, jag vet inte... vad är värst, att vara tom eller tömd och isåfall vilket är ja? Skillnaden är kanske hårfin och ganska menlös när det väl kommer till kritan.

Jag är en person som har ett stort behov av egentid. Jag har inget emot att sitta ensam på kvällarna titt som tätt eller att fixa picnic och sätta mej ensam vid vattnet, nej jag njuter ofta av det och har varit sån sedan jag var liten. Hade inga problem att roa mej utan pappa, mamma, martin eller tusen ungar runt mej.

Men jag är inte en sämre vanemäniska än någon annan, den 11:e nov i år möter jag upp Viktor på Karlberg och tiden man spenderar ensam på resande fot är minimal. Vi hinner knappt säga hej då förens jag möts upp av Martin (bästa brollan i världen) på Landvetter för att överaska och fira jul med familj och vänner. 

MYSIGT, men återigen, egentid-ZERO
Jag var ensam när jag sov, annars är det alltid en eller flera runt en. Jättemysigt och inga konstigheter..

Idagkom jag hem, vilket oxå var efterlängtat efter några v resande. Mitt gula, gamla stora hus välkomnade mej hem med massor av snö överallt. konkade mej upp för trappan o in i min lilla hall..

Möts av.... Tystnad.. Mörker..

Här borde jag dra en lättnadens suck, eller? 
Jag får ju äntligen min egentid serverad..
Sprang in i köket o fick igång stereon,tystnaden kväver mej!!
Jag hittade 7 underbara brev från Puff som jag sparade till senare.
Börjar packa upp lite förstrött, kylens tomhet ekade och jag tog en tur till affären..

Men min egen tomhetskänsla fylldes inte upp i takt som kylen, Ensamheten gnagde ändå..
Pippi svarar inte i telefon, Emelie svarar efter ett par signaler och från ingenstans kommer tårarna..

Utan hejd, utan vettig orsak snyftar jag fram att jag saknar henne nåt galet.. Men jag ville inte vara kvar på kusten utan ville komma hem idag, men jag vill bara inte vara ensam...

Jag vet att detta är en tillfällig känsla. Är alltid lite fuckt up o rotlös efter att jag har rest och JAG VEEEET att det kommer kännas bra om ett par dagar eller nån v. Men just nu... Ja just nu vet jag inte vad jag vill...

Om jag är tom eller tömd vet jag som sagt inte, kanske är jag bara ensam....

 

//Antz 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0