Titta men inte se

Igår när jag och Valdez gick till Liljeholmen och runt den lilla "vattenpölen" som finns där, en för tillfället attraktiv is för skolklasser att åka skridskor på! Å vad jag saknade mellanstadiet då... =)
Kul man hade!!

När vi gick runt där funderade jag på en sak. Vissa hundar vi möter blir Valdez sjukt intresserad av och nästan bara MÅSTE få hälsa på medans vissa tror jag knappt att han ser överhuvudtaget! (eller så är dom så små att han faktiskt inte ser dom tänkte jag, haha..)

Nej men seriöst, det slog mej att det måste väl helt enkelt vara så enkelt att precis som vi människor känner de oxå en visst kemi eller dragning till vissa de möter.
Jag menar precis som när vi går på stan tex. Vissa blickar man möter etsar sej bara fast. Oftast snygga killar givetvis, speciellt om det är ömsesidigt! =)

Men även vissa andra, man SER vissa människor medans en del tittar man bara på men hade nån frågat mej en sek senare, "-såg du honom?" Man bara: "-va? vem, nej..."

Tänk om man mött samma person typ 100 ggr men ALDRIG lagt märke till.. Lite läskigt ändå..

Och vad beror det på då? Är vi för stressade för att ta oss tid att se eller kopplar hjärnan bort alla som inte har det där lilla extra som kanske är viktigt för just dej eller mej??

Jag hoppas nog att min sista tanke är rätt, för tänk om man skulle missa sitt livs kärlek eller din perfekte bästa vän eller så bara för att jag inte hinner titta eller orkar bry mej.. Fy, nej.. Jag tror vi ska lyssna på magkänslan men kanske titta upp från asfaltel ett par extra gånger när vi är påväg till skola, jobb, bio eller fest!!

Ska tvätta nu och sedan ta Valdez runt djurgården! Mysigt...
Trevlig torsdag gott folk.. (sista torsdagen i Sverige fram tills 2:e april)

//Antz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0