Vad kan -2 grader göra för skillnad?

Brunnsviken ligger frusen, inte jämn såsom den vackert glänste på nyårsdagen utan mer räfflig efter att den smält och frusit om vartannat..

Just det här klimatet får allt, verkligen ALLT att kännas bra. Efter lite tankeverksamhet i detta vädret är jag övertygad om att jag skulle kunna lösa världens alla kriser. Inte alls kaxigt va??
Jag vet inte,
 
Men ändå, det är en speciell känsla att vara ute i skogen eller vart man än går när det är lite småkallt, inte så man fryser men man vet att kinderna är lite rosiga och solen skiner rakt mot en. Hade det inte varit januari hade man kommit hem ett par fräknar rikare..

Tyvärr så har jag förlorat nästan alla mina fräknar! Det är väl åldern!! =)

Hade någon berättat för mej när jag var 8 att jag 14 år senare skulle vara brun/rödhårig o nästan utan fräknar skulle jag troligen jubla! Men man vill ju alltid ha det man inte kan få och just då ville jag bara bli kvitt de där envisa fräknarna som frodades så fort solen visade sej!  

Eftersom jag nu inte är ute och går i ottan varje morgon gjorde jag imorse en utsvävning längre in i en okänd skog. Naturligtvis hittade ja värsta fyndet! Världens mysigaste motionsspår i skogen. Lagom tills att jag snart ska flytta.. =(

Hursomhelst, när jag gick och njöt som mest hörde jag det välbekanta dunsandet i marken och såg de bekymmerslösa ansiktena på hundarna som rastades på fältet intill.. Fan oxå.. 
Att ha mej mitt bland alla dessa ljuvliga lurvtussarna är som att sätta en extremt barnsugen tjej mitt i en vacker grön solskenspark fylld med änglaliknade småbarn..

EN IDÉ SOM KÄNNS SÅDÄÄÄÄR....

Så idag är huvudet smäckat med dalmatiner, goldens, collies o sankt bernards...
Min dag kommer oxå.. =)

oj, bråttom!!! Yogan väntar, kanon att komma dit stressad men andan i halsen. Då har man verkligen fattat budskapet eller hur!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0