Beröm mej mest när jag förtjänar det minst, det är då jag behöver det mest

Å jovisst vet jag om att min overline e typ världens mest kända orspråk bortsett att jag bytt ut "älska" mot "beröm" men jag kände att det passade bra just nu.

Eller just nu och just nu.. På ett av mina jobb är det lite den filosofin som hägrar. Jobbet går ju till största delen ut på att boka in kunder till våra ekonomiska rådgivare. Ibland går det prima lajbans, man bokar mkt och har flyt rent allmänt.

Vid dessa tillfällen är man sjukt poppis och berömmet nästan svallar över. Jag började i mitten av januari och la ribban högt genom att börja boka bra. Övriga i gruppen hade jobbat ett par mån längre så självklart fick ja mkt feedback och beröm för att "ja va så grym" 

som den just då "bästa bokarn" mådde ja rätt bra på jobbet, allt kändes kul o inga sura miner precis så detta gigantiska lass med beröm borde kanske lagts på nån som hade en dålig dag/vecka men icke... 

Det blir lite tokigt i att kröna en redan krönt kung eller sparka på nån som redan ligger och detta har ja inte fattat förens nu när  jag haft en liten svacka. 

Bokar du finns du, bokar du inte kan du kvitta..  Igår var ja rasande när jag gick hem för behandlingen sker så dåligt och jag fattade vad alla andra snackat om tidigare. Inte för att jag egentligen tar åt mej för jag vet vad jag kan och inte men själva grejen störde mej så dant!! dag gick jag dit och visade tydligt att jag inte var upplagd för småprat m "le boss" men ikväll lossnade det och jag var nöjd när jag gick hem, överöst med beröm (såklart ) men DÅ rann min bägare över lite och jag sa vad jag tyckte.  

Med rätta!! alla åsikter behövde luftas lite och det verkade ta skruv och det kändes bra!!

För allt kan inte alltid handla om prestation, säger jag som är sjukt besatt av att vara"bäst" och prestera mest, inte för att jag alltid gör det, absolut inte men viljan om att göra det finns alltid där och påverkar mej mer än jag vill erkänna...

Vi ska kanske bli bättre att peppa de svaga, utan att glömma de starka.. Det borde vi väl klara...??
Det e ju för sjutton juni!! Bara en sån sak,,, ler..

//Antz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0