Överaskningarnas dag

Min födelsedag.

23 år och jag kände direkt när jag vaknade att jag helt från ingenstans kände att jag hade svaret på livets alla frågor!!
ler.. eller inte....

Men jag fick ju redan under natten "vänja" mej vid att vara 23. Linnea och jag låg på golvet i köket och inväntade tolvslaget och när det kom åt vi av misstag upp en av de tre glassformarna vi gjort!! ILLA!!!

Där snackar vi kass diciplin, "vi skulle ju bara smaka"... Men gott var det och HEY, jag fyllde ju faktiskt år!

Men födelsedagen blev kanon på flera vis, började jobba på "Tysta" vid 12 och var i Farsta och lekte säl på morgonen! (simmade) Skulle lätt kunna simma varje dag om det hade varit möjligt... Möjligt är det väl så sett men tiden finns inte riktigt alltid.

På jobbet möttes jag av en fin bukett snittblommor från tjejerna och senare på dagen kom det blombud med en jättehärlig sommarbukett till mej!! Jag har fått blombud till jobbet ett par ggr innan och det är verkligen SÅÅÅ kul!!  Älskar det, både själva "bud"  delen men att få smycka min lya med härliga blommor är fantastiskt!

Efter jobbet mötte jag cissi o vi stack hem o hemma väntade rosor från Linnea och en jättefin ros från min "blivande man" (Linneas brorsa som även ringde sedan och jag blev nog lite kär efter det, först fin blomma och sedan denna charmiga dialekten! Från Piteå lixom, kan man bli annat än kär då? =) Vi kom ialla fall fram till att vi ska ses innan vi gifter oss, känns både vettigt och klokt haha...

Stressade på med klänning och en dutt parfym innan folket dröste in! Vi var bara 11 men i min lya räckte det gott! =) Glass, fika, brända popcorn o massa pladdel som vanligt.. Härligt,,,, Finns det nåt bättre än goa vänner?

Goa och goa föresten... När kl närmade sej ett gick vi ut o gungade lite o när vi gått inne och haft böghög och allmänt flummat lite var det dags för gänget att dra, killarna ville promt ha ut mej på verandan. De skulle ge mej nåt, eller visa.. Blev genast skeptisk, SÅKLART och med all rätt visade det sej för när ja och ello gått in hade de 4 musketörerna hämtat en stooor stock/träd som de la uppför hela min trappa!! haha.. kunde ju inte låta bli att garva åt deras sjuka påhitt o ja tvingade dom att ta bort den när de drog annars hade ja haft problem idag + att grannarna utan tvekan hade ringt psyket eller nåt för att plocka in mej!!

Hursomhelst är jag toknöjd med min födelsedag och mina 23 år hitills!!
Bara det är ju värt ett leende, eller hur?

Trevlig 1:a maj! (snart slut men ändå)

//Antz

Kommentarer
Postat av: Molly

grattis i efterskott :)

hoppas att du har får en bra lördag :)

kram

2009-05-02 @ 09:19:57
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0