Illamående, igen

Mådde bra, tog ett äpple till och pang! Illamåendet kom tillbaka.

Vart går gränsen mellan att må bra och må illa egentligen???

Vi kan ju ta ett par exempel så ni fattar vad ja jiddrar om, igår tillexempel. Jag köpte glass som jag åt när jag kom från jobbet. Åt tills jag var fööör mätt men jag mådde inte illa, sen ringer Konke och vill komma på glass och te. Skitmysigt men efter vi ätit lite mer glass, och det var verkligen lite men det räckte tydligen för då kom illamåendet smygande.. blä...

Sen idag, eller imorse rättare sagt åt vi frukostbuffé på hotel Reisen i gamla stan, urnice buffé!!

Som alltid när vi är på hotelfrukost går vi "all in" och det är därför vi aldrig kan gå med andra på frukostbuffé. De skulle aldrig förstå! =)

Vi kan knepen att äta mer än de flesta till frukost, likaväl som vi pallade att gå runt med tunga väskor 16 h på ett dygn i Paris med endast två små yoghurtar o lite frukt i magen. Det klarade vi galant!

Hursomhelst, frukosten var grym men man mår lite lätt illa när man är klar. Det kommer oxå bara sådär. Man äter och mår bra, lite mätt men vid gott mod och poff så tar det stopp och man mår,,, ja just det, ILLA igen!!

suck...

Men sen är man mätt hela jädra dagen, ja lovar! Vi var i stan och fixade Lariam recept ,(malariaprofilax) köpte en sodastream mm o sen åkte vi till Farsta och jag gick för att simma. Mådde bra men efter simmning mm mådde ja illa, riktigt illa... var inte det minsta hungrig men köpte proviva, keso o frukt. Mådde bättre när ja kom hem. Åt provivan, keson o frukt. Mår fortsatt bra, tar ETT äpple till och ja nu ligger jag här och ja...

 

JAG MÅR ILLA.... Så nu vill jag veta, vart går gränsen och hur finslipad är den egentligen?? suck..

Men det har varit en härlig dag ändå, speciellt emellan illamåendeattackerna, ler..

Nytt frukostfavvohak har vi hittat på hotel Reisen... så mysigt, sååå gott och 10 kr billigare än Hilton! we like... saknade dock Hiltons croassinter o nutella men Reisens helhet vann ändå den matchen!!

Solen har lyst över vår underbara huvudstad och jag känner en stor lycka över att bo här,,,
det är tom värt lite illamående!! ;)

Trevlig helg, no regrets...

//Antz




 [Hotellfrukost.jpg]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0