Vissa straffar Gud direkt

Å jobbigt, jag har fått nåt skit i mitt vänstra öga och det irriterar nåt såpass! Samtidigt så kan jag inte riktigt klaga eftersom det hände under tiden vi pallade frukt inatt!! haha,,

Fan va kul vi hade! som alltid när vi gör något går vi all in och när vi kommit till området där vi skulle palla började vi i en trädgård med äpplen, gick vidare till ett plommonträd och äppelträd i en annan trädgård. Där nånstans flög det in nån skit i mitt ena öga och spontant kände jag "-ajaj, vissa straffar gud direkt!!"
=)

Med jackfickorna fyllda började vi bege oss hemåt igen men hemvägen blev tyngre än väntat, vi "hittade" en stor pumpa oxå och det man hittar det får man så den pumpan numera kallad "Hans" bor på min altan och ser så lycklig ut så!!!

Bra presterat av oss att hinna med två saker på listan på samma dag tycker jag, palla frukt och baka lussekatter.
Jo ni läste rätt! Igår bakade vi lussekatter och lyssnade på Peter Jöbacks julskiva eftersom vi inte kommer att vara i Sverige under december när allt sånt här mysigt görs och upplevs!

Orsaker som dessa gav oss dispans att tjuvstarta lite.. Jättemysigt!!

Men ändå, flera flera timmar senare sitter det där onda tinget kvar i mitt öga och verkar inte ha för avsikt att dra heller!! suck...
Jag tror även att mitt knä fick sej en törn när jag hoppade ner från äppelträdet,
Men men..det är det lätt värt!!

Låt barnet leva kvar i dej, ingen kommer nånsin tacka dej om du låter bli och blir "vuxen" på heltid och ingen som verkligen betyder något kommer döma ut dej för det heller! Iså fall handlar det om bitter avundsjuka och vad tycker vi om sånt? illa illa...

Följ ditt hjärta, det tar inte alltid den bästa eller smidigaste vägen men oftast den rätta och roligaste!!

Ha en bra dag...

//Antz

 

 

 

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0