The reef

Jag har en kompis, en gammal klasskompis som nu helt omedvetet har gett mig

dumma idéer. Inte dumma som i olagliga eller farliga och kanske jättedyra men ändå lite

opassande..och kanske lite dyra.. :)



Det heter "The Reef". Det är ett badhotell i Danmark. Jag var där när jag var liten och jisses vad kul vi hade!

Antar jag... :)

Jag var inte så gammal men jag älskar ju vatten så jag tar för givet att jag mådde som en delfin.

Morgonpigg och lite småkonstig unge som jag var vaknade jag före alla andra. Efter ett par tappra försök insåg jag att de andra inte skulle vakna på ett tag så vad var mina alternativ?



Gå ner och bada eller vara på rymmen i största allmänhet tills de vaknar?

Det lät bra i mitt huvud men var uppenbarligen ett dåligt förslag eftersom dörren var låst.



skithotell.



Tillbaka till sängen.

Passar på att öppna lådorna i nattduksbordet och spanar lite,
Nyfikenhet och fläckar lär oss livet!

Visst?


Där hittar jag en stor tjock bok. Perfekt!

Så jag sitter mitt i den största dubbelsängen man kan sätta en 3 åring i. Fullt omringad av stora duntäcken och en sovande familj. 


Trodde jag ja!

Mamma eller pappa var vaken och ignorerade mina väckningsförsök, betraktade mina rymmarplaner och slutligen när jag började veva runt i lådorna gick upp och hämtade kameran och på bilden sitter ett djupt koncentrerat yrväder med rött hår som igår varit i en tofs men nu var överallt och bläddrar och låtsas läsa Bibeln. Mamma har förmodligen inte fått ta ur min tofs och sedan har jag somnat och farit runt i sängen som en albatross!

Resultatet blir då en tofs med ytterst lite hår i nånstans på huvudet och resten är överallt. 

Tack mamma och pappa för ert tålamod. :)

Det jag egentligen skulle komma till var att det på min kompis bilder såg ut precis som jag minns det och jag vill åka tillbaka.
Jag vet att jag inte har några barn eller så men sorgligt (eller bra) nog är jag ganska övertygad om att jag skulle ha minst lika kul idag 21 år senare!

21 år klokare... (?)
21 år senare, samma skrot... (ja det tror jag mer på)


Frukostbuffén ligger dock mer risigt till 21 år senare!
 Men det gör ju ingenting!!

Är det någon som vill åka med?


//Antz













Kommentarer
Postat av: mamma

Jag åker gärna med dig skruttan,nu får du gå och bada vilken tid du vill. kramisar

2010-08-25 @ 10:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0