.....

Lite snö, ganska mycket till och med. Kyla och lite gammal hederlig tur så är tågtrafiken i sitt esse. Förseningar så det svischar om dem. Humöret tryter extra om man står och väntar i 16 minusgrader kl elva på kvällen påväg från jobbet. Inte för att jag är bitter. Faktiskt.. Jag tog en taxi från Älvsjö och ska låta SL betala. God Jul SL!!! Det är otroligt när man tänker på det. När vi fryser, ja då är allt jobbigt extra jobbigt och det som brukar vara nice känns direkt lite mindre nice när vi fryser och hackar tänder. Gick sista biten hem, vågade inte ta taxi hela vägen med rädslan att inte kunna betala resan med kortet! ;) När man fryser så det gör ont kan man aldrig tänka sig att vara varm igen men nu.. Sittandes framför värmefläkten känns det inte så jobbigt längre. "Men sååå kallt var det ju inte förut, ja inbillar mig bara" Jag är bra på att känna mig in i sitsen jag sitter i för stunden men glömmer lätt verkligheten runt om. Förvärrar när jag fryser och romantiserar när jag är varm. "Jag skiter i det" En fras jag ofta använder. En fras som inte riktigt stämmer överens med verkligheten alltid. Jag blir sällan arg. På riktigt arg. Jag visar inte när jag blivit sårad, gråter helst inte heller. Om jag är ensam eller med min bästa vän är det en sak men inte annars. Håller emot tills muren rasat. Då blir jag hellre sur. Sur blir jag ibland, inget snack. Sur är lätt att bli titt som tätt men jag hatar när jag visar den sura sidan när jag egentligen bara är sårad. I söndags blev jag sur, fast egentligen inte sur.. ja ni vet.. Nu i efterhand känns det som med varmluften i fläkten. "men så farligt var det ju inte" Fast då var det kallt, DÅ tog jag åt mig. Jag är trött, borde inte blogga då. Men det är tisdag idag, nu snarare onsdag och jag tänker på det ännu. Söndagens bristande förtroende var allvar och det kändes, det känns ännu. Jag är nog en idiot. Jag litar på människor. Gör de fel rycker ja på axlarna "det gör ingenting" gör dom fel. "nästa gång kommer du göra rätt)" Synd att vi inte spelar samma spel där.. //Antz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0