Det kan inte alltid handla om mig

Ibland tär det mer än det ger.
Inte att killen inte är värd det. Tvärtom!
Han är värd allt jag känner, allt jag kan, vill och lite till!!

Jag har längtat i tre månader, jag har inte varit lätt att ha att göra med. Jag har gnällt och tyckt synd om mig själv, jag vet men tro fan inget annat än jag längtat och kämpat för att komma tillbaka.

För att trivas i livet behöver man nära relationer och man har ett behov av att känna sig behövd.

I tre månader kände jag mig allt annat än det. Jag vet att det är i min hjärna, den brukar ju som bekant få mig att tänka och göra lite osunda saker men det spelar ingen roll, det är skit samma vart det sitter för så länge det känns är det verkligt.

Det kändes som min tid var värd INGENTING och jag kände mig inte till nån nytta för nåt.
Hemsk känsla.

Armen blev bra och jobbet som jag längtat till kunde börja igen.
Tre månader senare har jag tappat allt. Jag kände mig som ett jäkla freak, visste inte vad jag hade där och göra. Alla hade väntat och längtat på jobbet, precis som jag. Kanske mer till och från..

Sen kom jag och slog ner som den värsta besvikelsen av dem alla..
Det var tyngre än allt det andra, att komma tillbaks och inte ha varken koll, själförtroende eller ens känna glädjen som alltid suttit självklar som handen i handsken.

Första veckorna grinade jag på vägen hem var och annan dag.

Det var ju inte så det skulle bli att komma tillbaka. Det gjorde mer ont än själva brytningen i mars!

Men nu, ca 15 pass senare har jag hittat tillbaka, jag tror det i alla fall.

Jag vet varför jag älskar mitt jobb, vet varför jag är bra på det jag gör.
Jag är inte bra på allt. Tyvärr
Det känns, men jag måste lära mig det. Jag kan aldrig vara bäst på allt och vi jobbar i team, det är grejen.
Teamet jobbar med att hjälpa en underbar familj att ge sin älskade kille ett så bra liv som möjligt och då måste vi vara bra på olika saker.
Skit samma om det svider att jag inte är bäst på allt.

När han ler, då förstår jag att det inte handlar om mig, allt kan inte alltid handla om mig.
Det handlar om världens bästa kille.

Världens bästa kille som förtjänar det bästa och det bästa kan jag omöjligt ge honom på egen hand.

Ensam är stark men kanske inte bäst.

Viljan måste vara starkare än rädslan..

//Antz


Kommentarer
Postat av: Puff

du är bäst i allt underbara flicka! det finns ingen som brinner som du i alla situationer.. Ingen som kämpar som hårt och tar sig framåt.. Du är inte ensam.. bara stark=)

2010-07-05 @ 10:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0