och de kallar sig människor

Av en ren slump hamnade det hos mig, av en slump slogs svt1 på just den dagen och den tiden som

"uppdrag granskning" visas. Ett program jag aldrig ser. Inte för att det är just det programmet utan för att jag ALDRIG ser på TV.

Nu hamnade jag mitt i avsnittet om båtolyckan som hände sommaren 2006 utanför Uddevalla någonstans.

Olycka och olycka..

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Såg ni programmet?

En familj ligger och dörjar lungt och fridfullt mitt ute på ett stilla hav och på håll ser de en motorbåt komma i 30 knop och 50 m ifrån ekan girar motorbåten skarpt mot ekan och pappan i ekan hinner precis dra bort sina barn och sambo innan motorbåten klyver ekan mitt itu!

För han i motorbåten SÅG DEM INTE!!

Ni undrar vart jag vill komma med detta, jag tänker inte citera 1 h´s fakta program men det som är intressant är att skulden är så självklar.

Olycka, slarv eller vadsomhelst.

SKITSAMMA

Det viktiga här är att familjen i ekan är offren här. Speciellt kvinnan som klövs mer eller mindre på mitten.

Mirakulöst är hon "bra" idag men mkt försämrad förmåga i det mesta och kampen har varit lång och är inte över än. Nu slåss de för skadestånd mm.

Ska man verkligen behöva slåss för att få tillbaka lite pengar man tvingats lägga ut för att få en fungerande vardag, leva vidare efter att ett jävla pucko förstört allt för dej?

Jag tycker det är fruktansvärt.

Försäkringskassan är också jävligt roliga här, hon får avslag på sjukt mkt av den ersättningen hon ber om. Men det är inte det värsta. Det som gör ont i mig att höra är när de berättar hur hon nedsövd svävade mellan liv och död flera veckor och nu när sambon vill ha ersättning för tiden vid hennes sida. Inte för att han tycker det varit en uppoffring utan för att de ska kunna leva utan att vända på alla mynt de har.

Svaret de får lyder:

"Eftersom patienten nått en vuxen ålder ska den inte behöva ha någon vid sin sida så ersättningen avslås!"

IDIOTER

Fan, jag blev så arg när jag för 2:e gången hörde idioten som kallar sig människa på försäkringskassan dra förklaringen för att neka pengarna.

En människa av detta kaliber borde inte få vidröra någon plats där känslor är en del av samhället.

 Det är sjukt, sjukt sjukt SJUKT
Hon jobbar tom 75% idag och drar på så vis in pengar till samhället istället för att invalidförklara sig, vilket hon med all rätt kan göra! Men hon kämpar.

Tacken hon får är ett hån om vilken svag människa hon är och hon blir behandlad så respektlöst att det inte borde vara lagligt..

Jag tappar tron på mänskligheten, civilkurage och empati..

Det enda jag inte tappat tron på efter detta programmet är människans envishet.
Den är stark och jag hoppas att rättvisan får ut sin rätt tillslut.

Kärlek!
//Antz


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0