Ute på hal is

Jag och Puff har alltid lika givande samtal. Ni skulle kanske inte kalla ALLA för vettiga men för oss är dom det ialla fall. Oftast.. :)

Om de inte är vettiga är de med all säkerhet roliga och att ha roligt är ju vettigt i
allra högsta grad så joo, ALLA våra samtal är vettiga.

Ett ämne vi ofta återkommer till är killar vs tjejer ang otrohet etc
Vi är väldigt otjejiga kan jag tycka i det mesta vi tycker men detta ämnet är sjukt intressant.


Om vi börjar med bröllop.
Innan bröllopet kommer möhippan och svensexan.
Det känns alltid som att killarnas spårar ur oftare än tjejernas. Killarna hittar på det värsta tänkbara för att det för en gångs skull är tillåtet. Gärna strippor, gärna mkt hud och ALLTID mkt sprit!!

Och det gör ju inget! Så länge de kan hantera det.

Vi säger att tjejerna gör sin möhippa under samma premisser.

Vi VET att risken att killen går för långt är större än att tjejen gör det.
För han ser möjligheten, chansen och hon har inte ens tänkt tanken.

Vi hävdar att skillnaden är att  grabbarna skulle snarare puscha på än hålla tillbaka.
Tjejerna skulle aldrig låta sin kompis göra nåt så dumt om nu mot förmodan tjejen skulle tänka tanken. 

Detta gäller inte bara vid bröllop utan i ren allmänhet. Otrohet är något både tjejer och killar råkar ut för, absolut MEN det känns som att tjejer oftare gör det av en "andledning" än vad killarna gör.


Det är absolut aldrig mer eller mindre okej men ni förstår hur jag menar med andledning.
Det känns som det är mer riktiga känslor inblandade när tjejer svinar sig och är otrogna.

Inget illa menat om killar egentligen men är deras gener svagare för otrohet?
Vi tycker ofta att killar är bättre på vissa saker än tjejer, inte bättre än oss två givetvis men andra tjejer ;)

Hur gullig,snäll och bra killen än är så kvarstår faktum och det gäller samtliga killar.
De skulle aldrig banga om de fick ett tillräckligt bra erbjudande!
Förlåt men jag tror fan att det är så.

Medans vi pratar och skrattar om detta och dömer utan grund kommer jag på ytterliggare en faktor,
som tjej på krogen är det inte speciellt svårt att få nåt. 
Förlåt om jag låter sjukt kaxig och orättvist men jag tror killarna håller med. 
Tjejer behöver inte anstränga sig speciellt mkt. Sen kan det ju variera i klass på killarna men 
du behöver inte gå hem ensam om du inte vill.
Detta vet tjejer och det kanske bidrar till ett otvunget sätt att vara ute.

Vet man att man kan få är behovet inte lika stort.
Killar får oftast kämpa lite mer och får de uppmärksamheten kanske de lättare faller i fällan.

Jag var ute med mina två underbara vänner i Gbg.
Vi var ute och dansade, jag ser när killar dreglar efter mina vänner, hur de håller sig nära på dansgolvet och i ögonen på mina vänner ser man bara glädjen att vara ute och äga dansgolvet. Något annat finns inte, visst kan vi driva med folk, blir man bjuden på en öl bangar man kanske inte

men något mer FINNS INTE...
En kille i samma sits har redan i tanken, klätt av tjejen han träffat.  

Oj vågar jag publicera detta?
Jag är ute på hal is..
I know it..

Men vi har pratat så många gånger om detta och det är faktiskt intressant. Det börjar med att vi pratar om att tjejer oftare tycks klara att fortsätta ett förhållande efter säsongsjobb eller resor.
Är det för att killarna hittar sig själva och tappar känslorna eller kan de inte hålla fingrarna
i styr medans de är borta eller vad handlar det om?

Vi har ingen aning men vi börjar ofta där och landar i otrohetsbubblan.


Wrong or right?

Tycker ni att vi är vedervärdiga människor nu?
Kanske.. det gör inget
det går över! :)

Trevlig helg, ät glass och bada mkt, det ska ja!

Puss puss
//Antz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0