Den värsta av mej

Jag HATAR när jag blir mitt värsta jag! Känner ni igen er? Man brusar upp, säger dumma saker man inte menar till människor som ABSOLUT INTE förtjänar att höra det! Eller man  är precis som dom man annars klagar på eller driver om.

Alla jävla bittra typer eller självömkande idioter..
"Japp that´s me Annié var namnet!!!"

Tog mej upp igår morse, Linnea skulle gå till jobbet o eftersom ja ändå var vaken kl 6 ville ja promenera en bit m henne.
Fixade sockar,byxor själv men tröja jacka skor fick hon hjälpa mej med så vi skulle hinna gå innan hon slutade jobbet!! ;)

Det var så skönt att komma ut o få luft o sol!! Jag vände efter drygt 30 min o hemma startade projektet "jacka AV!!" Det tog tid.. Tid, tårar och ett par svordomar krävdes men det gick!

De där jävla tårarna alltså.. Jag är inte den som gråter ofta och absolut aldrig för smärta. Men nu orkar ja snart inte grina mer! Tårarna bara kommer, när smärtan är outhärdlig kommer de, när inget funkar och jag känner mej hjälplös kommer de o när den extrema tröttheten slår till ja men varför inte!? Då gråter ja!!

Sanslöst!!
men jag va ganska nöjd igår under dagen ändå. kände mej svullen i armbågen men det slog ja ifrån mej o gick ner till sjön ett par timmar. Tog på mej kläderna o skulle åka in till stan o apoteket. men jackan halvt på o ena skon knuten var jag påväg. =)

 Kom hem o fikade med cissi o min älskade underbara som jag aldrig skulle klarat detta utan!! Vi hade det jättemysigt o mest ont gjorde det när vi skrattade så det var ju härligt ändå! Ha så kul att man får ont, det ni! ;)

 Tyckte armbågen var lite svullen fortf o bad puff kolla o hon höll med så vi gjorde som de sagt o ringde akuten som bad oss komma in direkt! underbara Puff följde m in o väntade en stund men hon skulle upp o jobba så hon åkte efter en stund. Det som händer sedan är fan sjukt..

okej, ja lämnade avd 24 för ca 24 h sedan ändå måste ja sitta i akutens väntrum o betala 400 för besöket.
kl 22 fick ja träffa en ssk som såg att pulsen var lite låg, ingen feber, inflammation i höger arm efter alla kanyler o dropp efter helgen. yes!! 
fick en säng o skickades ut i korridoren i väntan på doktorn. Japp.
Än så länge har ja inte ont i min vänsterarm mer än vanligt så jag är vid gott humör, skojas lite om os mössor mm men vid halv tolv är hela armen svullen,kall , öm o det sticker i handen. Benen känns varma o svullna plus att ja börjar känna mej yr. 

Måste kissa men vågar inte resa mej så ja väntar. Ja ligger precis framför där all personlal sitter o många kommer fram o frågar hur lång tid ditt o datt ska ta o alla får samma luddiga svar så jag ligger tyst. känns som det är bäst så..

kl blir tolv o nu kan ja inte hejda de där jävla tårarna längre.. det gör så sjukt ont, jag är trött och nacken har börjat värka på ett skumt sätt. Jag hatar att gråta inför folk sådär så jag lägger huvuet mot väggen och vil vara ifred men det är ändå helt sjukt att ingen på 2 h har fågat hur man mår!!!

"ursäkta men hur länge måste ja vänta, jag vet att det är kö men jag känner mej ganska groggy?"
-det är bara en före dej nu så snart, blir svaret.

Kl halv 2 vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen, inget är förändrat förutom min smärta som bara ökat.
Men de har ännu inte frågar hur ja mår.. eftersom tårarna trillar fattar de ju att ja lever så de är väl nöjda!
"Förlåt men hur lång tid tar det egentligen?" får ja fram
"-va heter du?"
shit, skjut mej!!
"-Annie"
"-jaha, det är bara två före dej nu."
"-Men det va ju en före när kl va tolv!!"
"-Jo.. har du mkt ont?"
"Nej ja grinar för det är så jävla kul!!" (sa ja inte, ja kan bete mej)
"-ja...o ja måste kissa men vågar inte resa mej"
Fick hjälp att resa mej o DÄR LÄNGST NER I KORRIDOREN finns toa.

fick smärtis o en filt, började yra lite av trötthet o smärta men halv tre kom läkaren. Inget att göra, så här kan det bli efter en så stor fraktur o avancerad operation. jaha, det va ju skönt att veta men det kändes så jävla ovärt att bli behandlad som man är en komplett idiot eller ett djur hela natten.

kl tre skickade de hem mej, m vetskapen att det är t-bana o en kvarts isig promenad som gäller för att ja ska komma hem.
TACK FÖR OMTANKEN

Min sjukhusskräck kändes mildare efter helgen o all underbar personal ja träffat men efter i natt ligger den på 9 på en 10 skala igen..

Jävla idioter!!!

Nu ska ja åka o träffa sjukgymnasten. HONOM GILLAR JAG SOM TUSAN!

Önska mej o lycka till!

En säl måste ju vara frisk för att kunna simma...å va ja ska simma när jag är bra i armen!!! :D

kramar biggest gnällspik ever!!

//Antz

 




Kommentarer
Postat av: Helena Krantz

Du har full rätt att gnälla med tanke på hur du blev behandlad! Jag hade nog aldrig klarat av det själv. Du är duktig. Kämpa på!

2010-03-23 @ 22:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0