Grattis Grekland

Idag firar Grekland sin nationaldag.

Kul egentligen hur olika det är, jag menar idag vaknar alla svenskar och tänker:
"God torsdag,dags att jobba" eller "Fan oxå,,,torsdag bara.."

Eller så tänker de nåt annat givetvis men överlag så kliver vi upp tar på oss, äter frukost..
Eventuellt reflekteras det över VÅFFELDAGEN, den firar jag med goda vänner imorgon dock..

Den som spar han har!!!

Men det jag skulle komma till var att i Grekland firas det hela dagen antar ja, vet inte om de är som Norge eller Sverige i firarskala. Är de som oss Svenskar är det bara att beklaga men om de är som våra glada grannar kommer de säkert ha en NYDELIG dag!

Men det är kul att tänka på att vi bor på samma jordklot men varje enskild dag har en speciell betydelse för oss.

Vi får väl se var denna torsdagen tar mej, dej och alla Greker! ;)

Nu ska jag åka på sjukgymnastik!
Önska mej lycka till..

God torsdag!
Ät våfflor idag.. Med allt du vill och utan allt du inte vill eller behöver!

Puss
//Antz 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0