Finns bara ett första bakslag!!

tack gode gud för sömnen!!
nu blandas det stora o små bokstäver hej vilt mer än annars men ja klarar bara skriva m min högra så ni fårha lite överseende..

Jag känner mej som ett riktigt ostabilt vrak!
Vi kan ju dela upp det i olika steg. I torsdags gjorde det ont hela tiden. Speciellt alla förfllyttningar upp o ner i sängen, röntgen mm ja jag skrek och grät hela jäkla dagen!

Fredag.
Sov rätt ok natten till fredag, vaknade flera ggr i timmen, åt massa smärtis men ja sov åtminstone lite..de hämtade ner mej till operation halv 8 fre morgon o efter lite plågsamma lyft, mer tårar, lite skratt. Man är ju inte känd för att va bitter så givetvis försöker ja ha humorn nära till hands!

det funkar hyfsat!! personalen är ju härliga!!

blir sövd, lite nervös är jag men det skulle jag ALDRIG erkänna men inom mej går tankarna tornado!
operationen tar 2 h. tydligen en av de största arm/axelfrakturerna de sett. jackpot!

men allt går bra, ja är fylld av sköna prylar så jag känner ingen smärta. ingen fysisk ialla fall. sedan är en narkosssk oändligt klumpig. Hon säger att hon haft samma brytning som jag fast mindre o hon kan inte alls anv sin arm som innan.

TACK
utan mat, ingen ordentlig riktig sömn o med massa"knark" i kroppen o med en enda önskan, bli helt bra var inte hennes ord jättekul!

jag kan ha hur ont som helst nu bara ja blir helt bra med träning,träning TRÄNING 

så hennes upplyftande ord fick mej åter att grina,helt sanslöst va klen man är..

fredag var med andra ord ganska jobbig..
tur att jag har härliga människor runt mej som kan få mej att dra på munnen o ge mej kämparlusten tillbaka när jag titt som tätt tappar bort den.

bestämde mej för att skita i henne, ja ska bli 100% bra i armen!

natten till igår sov ja inget men det hör till efter en operation. Marcus. En underbar nattssk tyckte jag såg helt färdig/överkörd ut o jag kan bara hålla med! haha..

Igår fick ja prata med läkaren, det var en ordentlig fraktur men operationen gick ju bra som sagt. :)
Senare kom sjukgymn och vi började träna. Fan va ont det gjorde men ja gjorde allt han sa o lite mer. tränade mer el mindre hela dagen, var ute på en lugn promenad och fick lite luft!!

Men sen kom kom räkningen.. AJAJAJ smärtan under kvällen var enorm. låg i sängen o kände mej ynklig o  grinade. stackars linnea.. hon tog hand om mej på bästa vis! hade träningsvärk i vänster samtidigt som det sved galet i högern där droppet m antibiotika tickar in! Nej kvällen va inge kul, vred o vände mej, smärtan ger feber o jag var allmänt kass!!

stackars linnea.. min älskade räddande änge... <3

Men ja somnade faktiskt vid halv elva o har sovit till o från fram till kl 05 imorse, skööönt!!

det kändes bra när marcus sa att smärtan igår är normal och det är det "första bakslaget!
det bästa m det första bakslaget är att det bara finns ett och det är ju avklarat nu då!

YES!!!
=) nä idag ska ja få åka hem, fick se gamla o nya röntgenbilderna igårefter röntgen. de gamla är rätt läskiga. det är verkligen helt jäkla av. ser ut som man lagt axelns kota eller vad man ska kalla den intill benet. fan inte undra på att jag skrikit som ett monster!

men nu ska vi se framåt, nu kommer våren med träning,som o bad så småningom!
 
kramar från sös och en envis jävel
//Antz


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tänker på dig! Gå inte för fort fram med sjukgymnastiken, då får det kanske motsatt effekt. Rota fram allt tålamod du har i kroppen och krya, krya! Stackars liten :(

2010-03-21 @ 23:51:33
URL: http://untiltheraceisrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0