Salta badet check, lyckat läkarbesök CHECK

Ojoj..

Det blev inte mkt skrivet under min visit till BÄSTkusten.

Känns inte så viktigt att ge er en detaljerad beskrivning heller men det var en bra

vecka med fest, skratt, bugg (armen var inte så glad åt detta efteråt), 4-hjuling och

2010´s första DOPP!!!

Nice :)

Jag tog 4-hjulingen till Björnäsbryggan och badade och solade en eftermiddag

Mysigt..

Galet hur underbart det är att bara ligga ensam på bryggan, höra havets kluckande och en båt på avstånd

doften av salt, förväntan på sommaren och inte förväntan på sommaren nära

men ändå för långt bort för att ta på..

Sånt kan jag sakna..

Men det vet ni ju redan att jag gör.

Men hur härligt det än var att åka ner var det skönt att komma hem igår! :)

 

I Sthlm är det SOMMAR, just nu ialla fall :)

Jag var på sös idag. Läkaren som opererade mig kan inte fatta

att jag har så bra rörlighet i armen och han har opererat MÅNGA

Så han bad att få filma min arm när jag rörde den på olika vis!

Känns skitbra!! 

Ibland går det bra! Men det har inte kommit gratis, även om jag hade en bra grundfysik som säkert

hjälpt mig på vägen har det fan inte varit lätt alla gånger. Men nu är jag på rätt väg och om en månad är jag tillbaka hos min älskling!! <3

 

Min läkare är rätt skön, det första han gjorde var att totaldissa tejpen jag hade som solskydd på ärret.

"Det där va inte snyggt, hittade du inget värre?"

Hej på dej oxå garvade jag

När han letade upp min journal på datorn frågar han helt spontant när jag ska börja plugga

???????????

 

Vad?

Han tyckte inte att man kunde vara personlig assistent hela livet, GIVETVIS

Nähä! skrattade jag

Jag börjar plugga när jag vet vad jag vill bli, det känns ju skitdumt att plugga 5 år, sätta sig i skuld ochsen komma på att detta var något jag absolut INTE ville göra.

 

Han tyckte ändå att det var dags att plugga.

Det kändes som det hela handlade om status, den typen av status jag skiter fullständigt i och inte påverkar min lycka eller vad jag värderar här i livet.

Jag tittade på honom o sa enkelt.

"vad är viktigast när du dör? Hur lycklig du är och har varit eller vad som står i ditt CV?"

Jag har inget behov av att bli läkare, proffessor eller vad han nu tänkt sig. Allt jag begär i livet är att få vara lycklig, gärna frisk och inte utfattig om det går för sig men det där andra, vilken bil jag kan köpa eller vilken yrkesroll jag besitter? HA!  Det finns ingen som kommer tacka mig att jag pluggade eller tog ett flådigt jobb för att jag kunde eller borde. Inte någon.. Det är möjligen så att det är andra människor som kommer prata om mig. Oavsett hur jag beter mig kommer människan alltid att skvallra, det är så vi fungerar och jag tänker inte fatta beslut i mitt liv för andras skull, ALDRIG

 

Han skrattade.

Han ville väl och visst vill jag plugga.

NÄR JAG VET VAD JAG VILL JA!!

 

Jag gillar honom ändå, han är en duktig läkare och

det känns bra at fått träffa han som opererat mig och kunna fråga det jag vill.

Imorgon åker jag till Göteborg och på lördag är det Gbg-varvet.

 

Om det säger jag inget, då har jag inget sagt!

 

Men nu ska jag snart kojsa!

NICE

 

 

 

Puss puss//Antz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0