Biljetten till friheten

Om ingenting är direkt fel,
men inget heller känns direkt rätt..
vad gör man då?
man kan vänta på att det "går över"
med "gå över" menar jag alltså att vara en hemskt jobbig och bitter människa för sig själv och sin
omgivning tills de eller du har tröttnat och tvingas ändra inställning.

Japp, detta är ett sätt. Det tar lite tid, det tär men du flyr ialla fall inte och det måste
ju vara bra eller hur!?

Jag vet att jag ofta återkommer till ämnet "fly"
just för att jag inte har samma inställning till själva "flykten" som många andra jag vet har.
Jag tycker att alla har ett ansvar för sin egen lycka och att skapa en tillvaro att trivas i kommer inte bara som ett brev på posten. Nej bara du vet vad du vill och vet du inte det,
GRATTIS, då har du alla möjligheter!

Se det inte som ett bekymmer, vet du inte vad du vill så prova allt.
Det är ju inte så att du aldrig kommer veta eller hur?

Ögonblicket ska bara infinna sig och det är du som bestämmer hur du vill fördriva den tiden.

Jag behövde ett miljöombyte, Puff likaså.
Framför allt så behövde VI ett miljöombyte.
Vi kände att vi börjat leva lite väl mkt vardagsliv, på en nivå vi inte trivdes i för tillfället.

Söndag morgon-vilken som helst

Vi sitter och planerar hur vi ska bli party glammiga i sopsäckar till kvällens galej, samtidigt kollade vi efter kryssningar på internet.
Kändes lite för dyrt för vad man skulle få ut av pengarna.

Det slutade med att vi tog billigaste biljetten till friheten!
2,5 dygn senare är vi nyladdade med skratt, glass LUFT och roliga möten.
Ibland behövs inga underverk.

Bara 2 vänner, lite spontanitet, ett glatt humör och en stor glasstrut på det!

Var inte rädd att vara spontan, glöm att du är människa och kanske väldigt svensk för ett tag!
Tänk en rolig tanke, gör verklighet av tanken och jag lovar,
du kommer inte att ångra dej!!

Ha en härlig vecka!!

//Antz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0