Stefan Holm och jag har en oplockad minut tillsammans

Om man möts av hundratals underbara intryck under en helg, hur tusan ska man då

sammanfatta de på bästa vis?

Jag tycker det är jättesvårt men jag tänker ändå försöka! ;)

Jag hade INGA bra förväntningar på varvet, efter min brutna axel har träningen

gått allt annat än bra, trögt har det gått, jobbigt har det varit och tanken på 21km
gav mig nästan lite kvälvningar!


Men varvet innebär så mycket mer än att bara springa. Även om springandet i sej lätt är värt att åka
till Gbg för så ska jag erkänna att laddningen innan och pizzamyset och snacket med
kusiner och faster efteråt ger mängder med pepp!


Jag tänkte för ovanlighetens skull väldigt mkt på min uppladdning och hur kroppen
kändes. Jag åt en stadig mysfrukost med Malin och vi drack HELA tiden kändes det som.


(förutom då vi sprang på toa, givetvis! Eller vänta nu, var inte flaskan med även då?)


Jag hade bestämt mig för att stanna såfort jag inte kände mig okej eller fick ont men på
riktigt, de första 13 km kändes INGENTING!!!

Jag var inte ett dugg trött och det kändes som jag flög fram!
Underbart!!


Visst, jag sprang inte asfort men höll ett helt okej tempo. Det var ca 30 grader
i solen så för ovanlighetens skull stannade jag vid varje vattenkontroll!

De ni!!!! ;)
Jag kan inte dricka eller äta innan el under varvet men jag hällde vatten
över mej vid varje stopp. Så jag var genomblöt loppet igenom! ;)


Man känner sej nästan dopad när man springer, energin kommer från ingenstans, eller
från omgivningens pepp och sköna kommentarer. När vi kom till Avenyn var det tungt och varmt. Men då ser jag en kille på kanske 2-3 år som sitter och bygger
pyramider eller torn av vattensvamparna vi fått men som ligger utslängda längs
 med hela avenyn! Bara anblicken av honom fick mig att le och orka lite till!

Sen ska vi inte tala om naturens alla mirakel! Dofter, blommande träd, JA hela kittet!!
Kändes som jag log typ hela varvet!!

Här fanns en klocka och jag började räkna lite och försöka klura ut hur min sluttid skulle bli.
Nu var det 4 km kvar och 2 h blankt kändes inte orimligt så jag började jobba för det. Energin tog fart och jag sprang om och sprang om. Nu började
man se folk ligga längs vägen, totalt utslagna eller skadade. Det väcker en liten respekt för
värmen..


Jag hade ingen lust att stupa nu så jag lät fegheten och rädslan att min kropp skulle svika mig ta över lite av den envisa energin jag sprang på det sista.

Men jag gick i mål på 2 h 4 min & 45s!

FAN!!! är ändå första tanken, sämre än sist...
Men i efterhand, när min faster skällt på mig och jag sett hur många som
inte klarade genomföra loppet alls var jag GLAD!!!


JÄTTEGLAD ;)

Stolt över mina kusiner och faster som presterade kanon!

Massagen efter var nice, bananen likaså...

Tog mig stapplande tillbaka till bilen och efter välförtjänad dusch åkte vi till Jens och Emma och åt pizza!! Hungriga hjältar!! Mysigt i mängd...

Att umgås med min faster är bland det bästa jag vet, hon är min största förebild, hon och Gry Forsell :) Jag älskar hennes energi, livslust, kraft och förmåga att engagera sig så underbart hjärtligt i allt och alla! Jag älskar när jag liknar henne, men hennes sunda perfektion är svår att kopiera så jag nöjer mig med att försöka likna!

Efter mat och prat bar det av till Pippi och där vankades det utgång med henne och Sandra! De tre musketörerna tog på sej partyblåsorna och ägde dansgolvet, till kl 03.00 ialla fall då mina ben inte pallade mer!! =)

Nattamat och 3 h sömn innan det bar av till Kungsbacka och Sune och Faster!!
Där stod frukosten på uteplatsen och efter maten lastade Sune på cyklarna och vi åkte till Fjärås. (Ligger precis utanför Kungsbacka)

Där mina vänner, var det dagen till ära ett 50 km cykellopp som de härliga galningarna hurtigt skulle delta i. Jag vill ju inte vara sämre så jag hakade på. Jag skulle visserligen inte följa med hela varvet utan vända när jag lessnat. Så när "Musse" Mohammed cyklade om oss blev jag sur och vände! :)


Nej, jag cyklade faktiskt en mil och vände. Sen var det ytterligare drygt 1 mil hem. Sen cyklade jag vilse på kuppen så i slutändan blev det nog ändå 3 mil! ;)


Det bjöds på god lunch och rabarberpaj till dessert. Sen blev det guidad tur i Kungsbacka!

Ja.. nu var min första bok klar!! ;)
Förlåt men sedan starten igår har det bara bubblat av saker i mig som jag vill beskriva och berätta!!

Önskar ni kunde uppleva allt med mig men det går ju inte... :)

Jag har ialla fall njutit av ALLT, framför allt av min personliga seger mot årets tuffa motgångar.

Man kan bara man vill!! 

"Det man vill åstadkomma, KAN man åstadkomma"
/Gustav Svensson i "Svensson svensson" 

Och det ÄR ju sååå!!

Nu är jag glad, för jag är lycklig!

En mysig kväll kvar hos <3 faster innan jag tar mig hem till Sthlm imorn!

Min faster som BY THE WAY slog Stefan Holm igår!!!
Däremot slog den jäveln mej som sagt med 1 minut, EN LITEN MINUT..
okej 1 min är mkt på ett sådant lopp men ändå...

jaja, kommer tid kommer vår!! =)

   

Ni har fattat att jag haft en MYSIG helg va?! haha..


Om ni orkat läsa hit, PUSS PUSS

//Antz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0