hela vägen runt

Ibland är inte avståndet det väsentliga.

Vi är väldigt bra på att lägga vikt vid sånt, med "vi" menar jag ingen speciell utan mer eller mindre oss alla titt som tätt

"Jag tycker om dej" okej, hur mycket?
"jag vill åka dit" jaha NÄR och hur länge?
"jag kanske ska plugga nångång" VAD och NÄR?
"jag simmar en halvtimme några ggr i v" Exakt hur många meter blir det?

Ja, jag tror ni har greppat min poäng, om det finns nån. =)

Jag är precis likadan själv. så jag klagar inte men visst är det synd?
Jobbigt att allt alltid måste ha ett syfte, ett svar eller en tidpunt men framför allt en mening!

Vi ska inte göra något som bara känns nice om det inte fyller en funktion för det är slöseri på tid. Vems tid?
DIN tid.

Allt vi säger ska mätas i avstånd, mått eller kunna jämföras.
Annars är det inget värt eller vad?

Jag var och simmade förut.
En liten flicka satt i en kvinnas knä utanför bastun.
Jag hörde dom innefrån bastun och det var inget speciellt med deras samtal egentligen, tills flickan sa

"Jag tycker om dej"
kvinnan skrattade och svarade "hur mycket då?"
"hela vägen runt" svarade flickan
"runt vadå?
"hela vägen runt", upprepade flickan enkelt.

Jag såg henne. Hon menade inte runt ett bord eller runt jorden utan det var bara så.

Hon tyckte om henne helt enkelt

Hela vägen runt

Det tycker jag var fint. Jag gillar enkla saker med en fin mening, där det kommer rakt ifrån hjärtat.
Kravlöst men ändå så underbart.

Ha en bra vecka underbara ni.

Hela vägen runt //Antz





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0