On the edge

Tjejer älskar killar som antingen sjunger eller spelar något instrument, då gärna eller helst gitarr känns det som. Är han också en relativt dålig eller strulig kille är han lätt en klar 10:a!

Nej okej, Att "alla" gillar det var lite överdrivet men det är klara plus i kanten på dessa killarna.

"Jag är inte sån" tänker jag direkt.
Men inte är det för frisyren jag är lite kär i John Mayer, oh nej det är allt rösten och höra honom spela...
Jag gillar att sitta och lyssna när någon sitter och spelar lågt i bakrunden. Tycker om att höra den trygga rösten nära mig men utan att "alla ska med"
Jag blir otaggad när man sitter i en klunga och alla förväntas haka på.
Jag tycker inte det blir gemenskap.
Inte för mig.
Jag gick i kör som liten, jag var med på alla musikevangemang i skolan för att det var kul.

Jag har en gitarr. Har glömt den medvetet för att den inte ska bli en grej. Jag har suttit på fester när jag mitt i allt reagerar på ett nytt ljud och där i bakrunden sitter någon och klinkar lite planlöst och på så vis mysigt.

Jag är avundsjuk på de som fått en låt skriven till sig.
Tänk att du gjort så starka avtryck hos en person att du får en låt.
Du blir aldrig glömd, aldrig oaktuell och dina fina sidor kommer alltid finnas kvar.

Jag har säkert gjort avtryck hos människor jag känt men jag kommer inte veta varför eller hur djupt. Ibland vet jag inte om orden varit äkta eller bara kom tack vare ett bra ordförråd.

Om det fanns en snötäckt äng idag och jag skulle gå över den känns det som jag inte skulle lämna några avtryck alls. Jag vet inte varför, tror jag behöver en paus.

Jag känner mig hela tiden på gränsen. Jag vill känna mig vald. Känna mig speciell och jag vill känna mig viktig för mig själv och oersättlig för dig.

Tror ett jullov kommer sitta bra.
 
DET känner jag, alltid något.

Nu ska jag ta en GOJÄVLA bastu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0