SMIDbuss

Jag brukar som bekant gnälla en del på sj.

Över deras oförmåga att passa tider, ha fungerande tåg, skyhöga priser etc etc

Då, ibland när jag får nog av sj´s alla garantier och svaga löften tar jag och bokar mej på en resa med Swebus istället. Det tar mycket längre tid men det är billigare och jag har aldrig haft några problem med dem.

Tills igår..

22.45 skulle bussen gå.

22.35 kom bussen och jag srällde mig vid ingången för att kunna välja plats i bussen.

Jag brukar inte bry mig men inatt ville jag inte chansa på en bra plats.

Klockan går men dörrarna öppnas inte. Bussen står kvar men inget händer.

23.00 INGENTING och folk börjar bli irriterade, Det kommer en stackars kille som berättar att de måste byta ut bussen. Okej, det suger men vad ska vi göra annat än att vänta? Däremot undrar jag i mitt tysta inre varför de inte kollar sina bussar innan de står redo för start??

Jag jobbar inte som bussnisse så jag fattar la inget av detta systemet så jag borde kanske hålla tyst, som omväxling...

En halvtimme sena får vi kliva ombord, TACK. Skönt efter att ha stått utanför och väntat länge. Kommer ombord, sätter mig bekvämt på en bra plats. När bussen lastats halvfull ropar chaffören ut att vi måste byta igen men det innebär att vi som kommit ombord kommer hamna sist på den nya bussen. Vi byter för bussen rymde 57 pers och vi var 60.

Givetvis.

Men det gör ju ingenting! Vi är bara 40 min sena och svin taggade på att hamna på sämsta platserna i TREDJE bussen i ordningen.
Det finns en kvinna i sällskapet. Trevlig men efter omständigheterna som råder, sen kväll, trötta, kalla o lite otåliga så vart hon lite småbitter. Hon skämtade om typ allt men ändå med en lite för bitter underton för att det skulle va skitkul.

Sen hade vi tre grabbar i samma gäng, DE om någon borde varit bittra! De skulle med ett plan till Frankrike och som alla vet så väntar inte plan på sena resenärer. Förutom undantagsvis när två galna tjejer kommer springandes som att det gällde livet, med skorna och passen i händerna! ;)

De killarna borde vara sura och stressade men de skämtade typ om allt på så kul vis så man stod och smågarvade hela tiden.

Bäst var ändå när vi fick vänta länge med påstigningen för sista resan.
De skulle kolla våra biljetter igen för att se att alla vekligen har giltig biljett.

Nu var alla less och stressade för killarnas skull.
Då kommer den bästa kommentaren, "Men för fan! Tror ni på allvar att en jävel som inte har biljett skulle stå här och vänta en timme frivilligt mitt i natten?"

Det kom så klockrent.

När buss nummer TRE väl är på G, redo att åka, ja då kommer vi inte ens ut från Cityterminalen.
FÖR DEN ÄR LÅST

hahahaa... Nu satte jag på PINK och slutade bry mig.

Tillslut kom en flygbuss utifrån och låste "ut" oss igen.

Härliga tider!!
=)

Natti
//Antz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0