Väderkär

Jag kan nog bli lite kär i alla årstider, till en början ialla fall. Tills vinterkylan riktigt tar tag om en eller regnet aldrig tycks vilja sluta falla.

Min favorit är nog ändå våren, den senare delen. Första doppet, första blommorna, första doften av gräs och sedan när syréenerna blommar går det alldeles för fort. Nu har de snart blommat klart för iår..

Det är tråkigt.. Jag gillar tanken på att ha allt det härliga framför mig. Försöker njuta av stunden men hinner ändå inte riktigt med.

Igår när jag simmade var jag i utebassängen på Eriksdal. Jag är helst ute den här årstiden men ibland är det en svärm av folk där och det pallar jag inte, då går jag in istället. Där det är minst folk vill jag simma. 

Så igår när jag hade simmat klart och stretchade vid kanten kom det en barndoms eller semesterdoft jag bara älskar.
Doften av varma,varma plattor och sedan vatten som hällts på för att kyla ner.

Ljuvligt!! 
Sommarminnen, semesterminnen, ja rubbet och det fyllde mig med en sommarlycka och en förhoppning att denna sommaren kommer bi kanon. Tror den blir bra. Det känns ialla fall lovande.

solen har lyst flera timmar redan och om 30 minuter är jag påväg in till stan för att simma och sedan ska gänget ses på kalhällsbadet. Får se om jag slumrar till eller om jag håller mina ögon öppna..

Om jag inte klarar hålla mig vaken tror jag att jag kommer slumra med ett solskensleende på läpparna.
Känns som en sådan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0