Självupptagen fast nääää

I måndags när jag hade simmat mina 45 minuter och tagit ut mig mesta möjliga och sedan bastat efter satt jag i egna tankar och gick loss på mitt kokossmör från Body shop. Den lukten får mig alltid på gott humör.

Konstigt att dofter kan väcka så mycket känslor i oss va? Ibland blir jag faccinerad av hur mycket från min barndom som kommer tillbaka till mig när jag känner olika dofter...

Precis som jag var fem om igen och tyckte att min mamma var den modigaste i hela världen och inte fattade vare sig varför löven föll på hösten eller varför snön är vit.

Nu tjugo år senare har hon gett mig svar på många frågor men även alltid varit på min sida och då även när jag haft fel och inte varit rättvis.

Jag spårade ur lite nu, dofternas vikt ni vet..
Nej grejen var att när jag satt där kom det en äldre dam med sitt lilla barnbarn. Flickan klädde av sig till trosor och strumpor, ställde sig framför spegeln vid mig och showade och speglade sig. Hon vände sig mot sin mormor.

"-Mormor, ser jag tuff ut?"

Nu började jag småle för mig själv.

"-Jag vet inte hur man ser ut när man ser tuff ut." Där kom svaret.
"-Jag tycker jag ser snygg ut!" (Nu bara jag fullkomligt älskade denna ungen!)

DÅ, precis DÅ sabbade mormor allt! (enligt mig)
"-Man säger inte att man själv ser snygg ut, då är man självupptagen!

"-Vad är självupptagen? frågade flickan därefter.

Hon hann inte få svaret innan nåt nytt hände och det hela avbröts

Men jag hann bli ledsen. Va fan är det för fel på folk?!
En femåring ska inte vara något annat än självupptagen enligt mig. Det är dom och deras som räknas och om hon nu tycker hon är snygg så är väl det underbart!!? Eller...? Jag kanske är dum i skallen men så länge hon tycker hon är underbar men ändå kan berömma andra ser jag bara fördelar i detta.

Ja mormor, kom tillbaka och gnäll när flickebarnet är 18 och hatar sig själv över allt annat på jorden.

SUCK...

Snälla människor. Sluta skäms för att säga att ni är vackra!!

Ni är alla vackra, så sträck på er och säg det högt framför spegeln för ingen annan kommer göra det åt er.
Även om de tycker det..

Jag såg en bukett prästkragar häromdagen i ett TV sammanhang.
Jag ÄLSKAR prästkragar!!!!
Man blir alltid glad av dom. Det går nog inte att kliva in i ett rum med prästkragar och vara arg. 10.000 röda rosor eller en bukett prästkragar? PRÄSTKRAGAR
Blommor i håret? PRÄSTKRAGAR

I alla val i alla kategorier blir svaret detsamma, PRÄSTKRAGAR

Tack för mig, HEJ!!

//Antz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0