Pilbågar och stekt strömming

Klockan är 21:45 och jag sitter i vårt klassrum. Lyssnar på en feeling good låt med Avril Lavigne och tycker livet är nice!

Imorse när jag sprang regnade det satan. Neej, vi som ska ut och ha oss i skogen hela dagen.. Men, det slutade regna och vi fick en kanondag i skogen. Vi har haft kost och frilufsliv. Vi gick ut med råvaror till lunh men utan verktyg. Vi skulle gå tillbaka till stenåldern. Både i mat och friluftssyfte.

Detta innebar att vi fick fixa ved och annat som brann trots att det regnat så mycket, vi gjorde te på naturens goda, plockade svamp, stekte strömming direkt på heta stenar och gjorde egna pilbågar.

Det har varit en rolig dag och ganska lärorik måsta jag säga. Teet blev godare en väntat och man är mer påhittig än vad man tror.. 
Pilbågen blev mer fin än bra. Men som jag och Paulina sa "Det är fan bara utsidan som räknas" Detta just för att vi hade smyckat våra genom att behålla rönnbladen på! =)

Tillbaka på skolan spelade vi badminton innan middagen. Vi satt ute i solen så länge det bara gick efter maten. Man vill insupa sista sommarvärmen medan man kan. 

Nu ikväll skulle jag fixa en massa saker hade jag tänkt, börja med en uppgift vi fått i träningsläran tex... Men,,, 
jag och Paulina mötte Hanna och Signe på gräset utanför huset och då kom vi på att vi skulle göra en meditation jag inte minns namnet på. Vi gick ner med datorn och musiken till klassrummet. Vi drog ner gardinerna, släckte ljuset och sedan skakade vi loss järnet i 15 minuter. man skakar kroppen hur man vill och sedan byts musiken och man dansar i 15 minuter. Samma där, man dansar precis hur man vill. Därefter ligger man stilla på golvet och lyssnar på musik och sist så ligger man bara still på golvet i tystnad. Sjukt nice!!

Det är dock därför jag sitter kvar här nu.. Jag har börjat med min uppgift och fixat det jag skulle. Nu väntar sängen..

Puss puss puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0