2011

Jag gör som vanligt, tar efter min kloka Puff och sumerar 2011.

A- Afro. I höstas fick vi testa ett Afropass i skolan och det är bland det roligaste jag prövat i träningsväg. Fantastiskt! Jag hade rysningar och tårar i ögonen igenom hela första passet.

B- Basturekord! 2011 ligger i topp när det kommer till bastande. På simningen, i Dublin, i Sälen och massor i skolan.

C- Chai har fått en ny betydelse sedan Indien. Vår chailatte är en grej, deras Chai något annat. Det smakar liksom sött och Indien. Våra dyra flådiga Chailatte vi utan en blinkning betalar över 30 kr för är goda, oftast godare än den chai vi ibland fick i Indien men ändå, känslan av att dricka den i Indien är inte jämförbar med något.

D- Dublin resan i februari var välbehövd och precis lagom. Tillsammans med mina underbara vänner och kärlekar såg vi både stad och natur. Bastu och en läskig Polack. Vad mer kan man begära?

E- Ett år tillsammans med Viktor på nyårsdagen. Snöig promenad med varm choklad och god middag hos Viktor.

F- Frukostbuffé. 2011 åt jag och Hedda ett antal många frukostbufféer både på olika hotell, caféer och hos varandra. Alla mysiga!

G- Gastroskopiundersökning. Det var kanske inte den trevligaste upplevelsen 2011 men dock en upplevelse att minnas. En tjock slang ner i halsen för att filma magsäcken. Hemskt men minnesvärt!

H- Hundabstinens! Jag vill ha hund. Senaste året har det legat i fokus mer än vanligt. Nu tar jag varje chans att tjata om en hundvalp.

I- Indien. Gamla året slutade och nya började med 3 veckors semester i Indien. Härliga människor, god mat, vackert väder och sinnessjuk trafik.

J- Julbak. Det hann bli ett par baktillfällen före jul. En dag bakades det lussekatter och "lussewienerbröd" med Puff. 3:e advent julbakade vi hemma hos Bäcklund. Det gjordes marsipangrisar, kolasnittar mm. Mysigt värre!

K- Kalas. Jag och Emelie hade årets bästa 25års kalas. Så kul! Pappa hade 50 års fest, lyckad även den.

L- Löpning. Slog mitt rekord på Göteborgsvarvet. Bra bit under två timmar. =) Löpningen gick bra hela året. 

M- Midsommar. Gänget åkte till Furuvik och Bäcklunds landställe. Vackert landställe precis vid vattnet. En fin helg.

N- Nyinflyttade. 20 september fick vi vår fina lägenhet i Bolinder strand. Den trodde vi aldrig vi skulle kunna få men ibland ska man ha turen på sin sida. 

O- Ost. Jag har ätit mycket ost. inte "finost" men till frukost och speciellt scones. Gillar det.

P- Plugg. Börja skolan är nog den bästa investering jag gjort för mig själv på riktigt länge. 

Q- Finns inte så mycket som börjar på q... Så det får bli något annat. Jag har skickat iväg något som är mitt, kastat iväg för att låta en främmande människa granska, tycka och tänka. Det är läskigt men det känns bra. Livet handlar väl om att utmana sig själv, visst var det så?

R- Roligt. Jag har skrattat och haft mycket roligt 2011.

S- Sälen. När mamma fyllde 50 firade vi det tillsammans med henne i Sälen. Vi åkte lite snowboard, längdskidor och åt massa god mat. Riktigt mysigt.

T- Telefonplan, ett av våra klätterställen brann ner. Bara så där hipp hopp. =( Det var inte så kul. 

U- Utmaningar. Säga upp sig från jobbet o börja plugga, skicka iväg vad jag skrivit på under en ganska lång tid, sova i vindskydd i oktober, bestämma sig för tt åka vasaloppet när jag åkt längdskidor totalt två gånger, bouldra i Indien och ta sig ner från de stora klippblocken.

V- Vandring. Vi har varit på två vandringar med klassen under hösten. Inga långa utsvävningar men fantastiska minnen från båda turer.
 
W- Wonderful life. Detta året har varit ett riktigt bra år. Jag har fått vara frisk, jag har gjort mycket roliga saker och sett fina platser.

Y- Yoga. Testat bra yoga 2011, på västkusten och i Hampi i Indien. Mer yoga!

Å- Ål. Jag vet inte varför jag skriver ål men jag vill få med vatten och att jag simmat mycket i år. Igen. samma visa varje år.

Ä- Äventyr. Känns inte som jag varit med om så mycket äventyr men jag har provat mycket nya saker. Fälla träd med yxa, sova i vindskydd, flytta ihop med någom jag är kär i (det var inte så läskigt som jag trodde dock), skriva manus till en bok, jo det blev en del ändå.

Ö- Ödet. Vet inte vad jag tror om ödet men det känns som det måste varit ödet att just vi som går i klassen hamnade här samtidigt. Speciellt med tanke på att vi kanske är den sista Hälsopedagogklassen här.

/Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0