06,56

Faaan... stängde av larmet av somnade tydligen om och vaknade 06.56
"Nu hinner jag inte springa" var min första tanke.
"Det gör ingenting" var min andra.

Jag har sovit på tok för lite det senaste och hjärnan känns överbelastat med all möjlig junk som tar massa energi så för en gångs skull kändes det lika skönt att ligga kvar i sängen som att springa. Det är inte ofta jag inte vill springa. Mina vilodagar från löpningen känns ibland som en bestraffning och jag måste verkligen påminna mig om att det är för min kropps bästa jag har de där vilodagarna.

Hur mycket som än rör runt där uppe, hur glad, ledsen eller stressad jag än är så hjälper det alltid att springa. Springa ifrån allt skulle många som inte alls fattar säga.

Springa för något känner jag. Jag springer för att känna mig fri och stark. När jag springer känns det som att ingen kan komma åt mig. Inte för att jag springer så himla snabbt utan för att... jag vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan men jag känner mig...
"untouchable"
Det var det enda ordet som kom upp.

Det är mycket som går bra nu.
Jag har fått praktikplats på Eriksdalsbadet, precis vad jag helst ville!
Det går bra på jobben och i skolan.
Pappa och brorsan var uppe i början av veckan och vi målade, rivde och byggde i min lägenhet. Det blev jättefint, verkligen jättefint!
När jag stod och målade kom en känsla av "bitterhet". Varför lägger vi massa energi på det här? Det är ju bara en lägenhet. Det finns ingen garanti för att jag ska få må bra eller känna mig trygg för att min lägenhet blir fin. Det är bara ett objekt. Tryggheten och lyckan sitter i mig. Den måste känna sig hemma och bo i mig.

Sen tänkte jag på Linnéa och hur kul vi ska ha i den här lägenheten och att den faktiskt är min.
Ingen kommer att låta mig ge allt för att sedan bli utkastad som en sommarkatt igen. Allt jag gör nu gör jag för min skull.
Det är en skön känsla.

Jag fick ett mail där det stod "Vad ska du göra på nyår?"
hahaha NYÅR!?
Vem fan vet vad de ska göra på nyår? jag vet inte ens vad jag ska göra efter skolan idag...
Folk borde tagga ner lite känner jag...

Trevlig snöig torsdag!
Vi har massa massa snö här på skolan! =)

//Annie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0