Geneta eller Gnesta

Hur tänker man när man döper en plats till Geneta när det finns något som heter Gnesta redan? Nu ska jag dock inte förhasta mig och dömma ut Geneta som syndabocken för detta eftersom jag inte vet vem som härmade vem men jag bara antar att Gnesta kom först.

Nu undrar ni kanske varför jag bryr mig?
Så här var det,

Igår kväll efter klättringen med PAT- training (Pearli,Annie & Tina) begav jag mig med pendeln mot Gnesta och Jullanbullan för en mysig pyamaskväll. I Östertälje var det byte till ersättningsbuss pga av banarbete men detta var ju jag såklart förberedd på, (tjejen med koll ni vet) så jag går mot bussarna samtidigt som jag pratade med Marcos och läser "Gnesta" på en buss.

Kliver på och frågar föraren om bussen går till centrum och det gör den om jag är snäll och det är jag ju så CHECK på den.

Efter en stund hör jag "Gnesta c" och tänker "satan vad snabbt det gick, en kvart före tidtabellen, nice."
Hoppar av och tycker inte det ser bekant ut men "heeey" jag har ju bara varit i Gnesta en gång och då hämtade Jullan och hennes familj mig vid tåget när vi skulle till Sälen för Vasaloppet.

Ringer Jullan och säger "Nu är jag i Gnesta c"
Jullan "Jaha va bra!"
Jag "Japp, står vid Netto"
Jullan "....Netto??? Det finns inget netto i Gnesta...."
Jag "Men jooooo det gör det ju visst!"
Jullan "Är du säker på att du är i Gnesta?"
Jag "Jaaaa det står ju fan Gnes.... va fan, det står GENETA C"
Jullan "Hahahaa du är i Södertälje juh!"

Härligt, fantastiskt, briljant!!! Jag är i fu**ing Södertälje 21.30 en jävla tisdags kväll. Hur gör djur? Hur gör Annie?

Jullan asgarvar. Jag garvar givetvis med för det är sånt vi gör men jag svär samtidigt över den som kom på namnet Geneta.
Tusan va drygt.

Som TUR var hade Jullan föräldrar varit i Sthlm och hade precis kört förbi Södertälje så de vände och väntade på mig i Södertälje hamn dit jag tog bussen från Geneta C.

Det var inte måttligt vad de garvade när de såg mig komma och då, väl inne i en varm bil påväg hem till Jullan var det ganska roligt att prata om det och väl framme 1 timme senare än planerat var det gott med te.

Frågan jag då ställer mig som så himla många gånger förut är givetvis:
Varför händer sånt här ALLTID mig? Jo antagligen för att jag är som jag är. Jag är den jag är, precis som jag ska.

Livet är fyllt av ögonblick. Mitt mål är att göra de minnesvärda.
Check på den.

ROGER
//Annie



Kommentarer
Postat av: ingrind

haha ni är riktiga virrpannor. nu står det ett lika mellan er eller hur var det nu med roslags näsby och näsbypark? du kan fråga jullan..... puss från top spa i Tallinn.

2012-11-02 @ 18:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0