Jag bestämmer

Nu har vi jobbat med en samtalsmetod som heter "Du bestämmer"
Den bygger på att jag som samtalsledare ska låta personen själv komma på lösningen på sina problem eller hitta sin egen väg. Jag ska bara vara ett bollplank med olika övningar som ska hjälpa på traven.

Det är en bra metod och vi får alltid testa allt på varandra, så även detta. Jag blir helt slut i skallen av den här skolan.

På ett bra sätt. Det är omöjligt att inte jobba med mig själv, omöjligt att inte tänka, känna och göra olika saker hela tiden.

Jag lär mig om mig själv hela tiden.
Alla borde göra allt vi gör här. Jag har inte känt så mycket olika saker sedan jag bodde på västkusten.
Jag har skrattat, gråtit och skrikit FUCK YOU med behandlingspedagogerna i kaffestugan. Allt för att alla känslor ska komma fram och ut. De gör ingen nytta när de är instängda i min kropp.

Jag vill vara trygg i mig själv, jag vet att jag kan. Jag är på god väg. Jag gör saker jag mår bra av.
Kärleken jag får från alla håll är viktigare än allt annat men jag försöker framför allt att fokusera på att kärleken ska komma från mig själv till mig själv.

Jag är viktigast i mitt liv.

Om en vecka är jag i Glasgow. Det ska bli så himla mysigt.
Snacka om att följa hjärtat.
<3

//Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0