Grabbar alltså...

I lördags började jag undra hur killar tänker...

Jag och Pippi var på "ett ställe", ett dansställe på söder. Vi hade riktigt roligt, dansade så svetten lackade.

Jag dricker ju inte som ni flesta redan vet och har inte alls ont av att inte göra det, snarare tvärtom. Jag ser bara fördelar med att vara nykter. Med det sagt betyder inte det att jag har något emot att andra dricker, varsågoda drick och var glad men skit i mig och vad ni än gör, drick med en gnutta förstånd.

När killar på krogen vill bjuda på sprit och jag tackar nej får jag bara bra reaktioner. Lite förvånade att jag dansar som fan fast jag INTE DRICKER kanske men när de fattat att jag menar allvar brukar alla bara tycka att det är nice och fattas bara annat.

Hursomhelst skulle jag och Pippi gå ut och ta lite frisk luft, mittimot oss sitter en kille och en tjej. Tjejen är plakat full. Ögonen gick åt tio olika håll och hon såg ut som sju svåra år. Minst sagt.

De satt och tjafsade om något, verkade vara nåt svartsjukedrama. Samtidigt kom en kille fram och skulle dra roliga historier men jag kunde inte alls fokusera på vad han sa, jag var alldeles för inne i det spännande grälet. Eller inte så mycket i själva bråket, det var mest sorgligt men jag fattar inte hur folk pallar med att ens försöka sig på ett samtal med någon som är sådär full. Jag hade inte ens orkat försöka. Den stackars killen som skulle dra skämt kämpade ett tag och tillslut fick han den uppmärksamheten han ville ha och jag skrattade gott åt sista skämtet men jag tänkte lite på den här fulla tjejen under kvällen. Ingen skulle vilja ta i mig med tång om jag vore sådär väck. Jag LOVAR

En stund senare ringer en tjej till sin kille och skriker på honom att om han vill bygga en framtid med henne ska han komma dit och hämta henne. Ord och inga visor.
Hon var bestämd och riktigt otrevlig.

Pippi bara: "Jasså, det är så man ska göra, ska nog pröva det på Mommo."
"Ja, om du vill att det ska gå åt helvete" säger jag och skrattar.
Eller?
"Pippi, jag ångrar mig! haha, det kanske är sådär man ska vara. Är man ett riktigt svin kanske det går riktigt bra."

Vi garvade och gick in och dansade ännu mer. Blev törstiga och gick till baren och drack vatten. Kände plötsligt hur någon tog mig på rumpan och jag vände mig mot Pippi och fattade att det inte var hon, vände mig om och en snygg kille log och gick vidare.

Sånt gör mig förbannad. Vad fan tror såna puckon ska hända? Att man ska le och tacka för nypet och sedan följa med hem? Alltså på riktigt. Gör er inte dummare än vad ni redan är! Snacka om att utseendet sjönk i takt med att han klantade sig.

När han märkte att det inte funkade första gången kom han tillbaka och petade mig på ryggen. Då var jag nära att slå honom på käften men jag höll tillbaka. Jag kan inte alltid handla på impuls. Magkänslan har inte alltid de bästa svaren.

När vi står och väntar på tunnelbanan för att åka hem sitter en tjej i sina egna spyor. Spyr med jämna mellanrum, på både skor och golv. Hennes kille står intill, bra i hejsan han också och plötsligt kändes allt så sorgligt. Och alla dessa patetiska gräl och skrik överallt som uppkommer bara för att de inte har koll på sitt drickande.

Detta är beteenden som folk tycker är fullständigt normala.

Sammanfattning:
drick er redlösa, ligg i era spyor, svär åt era vänner offentligt och tafsa på brudar ni vill ha kontakt med så kommer allt gå svinbra!

Så tycker vissa att jag är tristast ever för att jag inte dricker..

Vi har nog olika uppfattningar om humor bara helt enkelt.

Peace out suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0