Biggest loser

De sitter överallt.
I tunnelbanan, i busskurer runt om i stan och jag blir bara mer och mer förbannad varje gång jag ser dem.
 
Affischerna. 
 
Affischerna som gör reklam för Tv satsningen "Biggest loser"
Vilken jävla satsning sen..
Frågar ni mig tycker jag bara det är idiotiskt. 
 
FörödmjukningsTV deluxe.
Jag tror säkert att deltagarna verkligen vill förändra sina liv och må bättre, jag missunnar dem inte lycka. 
Långt därifrån, det är inte där det sitter..
 
Jag tycker bara att hela programmet marknadsförs som nåt jävla jippo där, som alltid 
Smal=Lyckad
Tjock=Misslyckad
 
As simple as that.
 
På reklamaffischerna visar de en vältränad bikinibrud på stranden. Hon håller en, (gissa vad!?) VÄLTRÄNAD, brun och såååå snygg kille i handen.
Bakom den "snygga och lyckade" killen är det en "före"bild på honom.
Samma kille, men innan, när han var fet, blek, utan självförtroende och absolut INTE skulle ha en chans på den snygga bikinibruden han just nu studsar runt med på stranden.
Goofy happy..
 
Det är bara så sorgligt.
"Var den du är, självkänsla börjar innifrån"
Fuck no.
 
Bli smal först, SEN kanske du kan tycka om dig själv och duga.
Som att det skulle fungera.
 
Igår var det en kvinna på efter 10 hos Malou på 4:an.
Hennes mamma såg henne inte som liten, hon blev aggressiv i skolan och började slåss.
Slogs överallt och hela tiden. För det kändes bra.
Tydligt att hon hade behövt hjälp från skolan. Stöd och lite uppmärksamhet där och hemma.
 
Hon har skrivit en bok om sin uppväxt och sitt liv.
 
Det enda allt handlar om är att räcka till. 
För sig själv och alla andra. 
Framför allt för alla andra, precis som med de där skönhetsoperationerna jag skrev om senast.
 
Vi matas med hälsotips,självkänsla och fan och hans moster.
2013 och vi har inte kommit längre än att vi gör TV program där vi tydligt markerar att tjock inte duger.
Kom tillbaka när du är smal så kanske någon vill ha dig, anställer dig eller lyssnar på vad du har att säga,
i samma veva vill vi ha ett friskt samhälle där alla är lika mycket värda.
 
Jag blir bara så less på all dubbelmoral.
Jag skulle vilja förändra en hel del i det där programmet.
Ett helt annat program som inte skulle fokusera på att få människor och må dåligt. 
Har de tänkt på alla överviktiga barn och ungdomar där ute som ska se på den här skiten som sänds vid bästa sändningstid? Att det knappast hjälper dem att känna sig fina, starka och fantastiska.
Alla barn som inte är överviktiga får åter igen lära sig att det inte är okej att vara överviktig så deras syn på människor förblir ett svart eller vitt tunnelseende.
 
Jag får lite ont i magen när jag ser att Kristin Kaspersen ska vara programledare, för jag gillar henne skarpt.
Hon vill säkert väl men jag kan bara inte se hur riktigt.
 
Vi fick hjärnor av en anledning.
Dags att börja använda dem på ett vettigt sätt.
 
Idag ska jag på möte på Chas och vi ska sätta ihop en hälsopolicy för företaget och sedan presentera den på konferansen nästa helg. Roligt!
 
Kärlek
Annie
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0