Right kind of wrong

Fel person, fel plats och helt uppåt väggarna fel ämne men med helt rätt personer.
Lite så kändes det igår kväll när vi satt i salen vi hade konferensen i.
 
Tänk dig att du sitter på en föreläsning där du missar en av huvuddelarna. Det gör inte så mycket för om du bara förstår övergripande kan du alltid fråga om det du inte förstod.
Igår samlades vi på Chas kontor och åkte ut till ett vandrarhem i skogen nära Södertälje, som gjort för en skräckfilm, fast trevligt! :) 
 
Bussresan dit var jättetrevlig, som det alltid är när det där gänget hittar på saker.
Vi pratade mycket om förra konferensen i Amsterdam. Jesper och jag enades om att utekvällen där var en av 2012´s bästa kvällar och dagen efter var riktigt härlig den med. 
 
Det är alltid trevligt att vara med på allt Chas hittar på, fram tills de pratar jobb eftersom att det betyder att jag, deras stackars hälsopedagog inte fattar ett jota.
Verkligen NADA.
 
Så igår och idag undrade jag lite vad jag gjorde där när jag egentligen borde vara hemma och plugga.
Men, som alltid när själva jobbdelen är över kommer jag ihåg varför jag ville vara med.
Det är ju så galet roligt!
 
Efter lunch fick jag nästan 40 it-konsulter att köra två av mina gympalåtar i salen. Vi tog undan alla stolar och bord, sedan körde vi järnet! Så himla skoj.
 
Vid middagen delade vår VD ut tre olika priser. Ett av priserna var till "The leader".
Med motiveringen 
"Till en person som alltid är glad och vill allas bästa hela tiden och som idag verkligen visade sig vara en ledare, för ni skulle se hur roligt det såg ut när hon fick samtliga it-konsulter att köra gympa här inne"
 
Jag vet att det bara är en symbol och rolig grej, men jag blev glad. Glad att de uppskattar att jag är glad och gör knasiga saker med de anställda!
 
Innan middagen hade jag myror i kroppen så jag fick med mig en av killarna ut och vi gungade och hoppade av i farten som när man var liten. Jätteskoj men totalt livsfarligt nuförtiden. :)
Vi klättrade i en lekställning och roade oss billigt! :)
 
I fredags kväll satt vi uppe och surrade lite och kom in på dejtande, förhållande och ja allt om och kring.
På frågan om jag dejtade svarade jag enkelt, "Jo, jag dejtar men jag är lite hello goodbye." 
Möttes av skratt och ?????
"Det ska inte vara komplicerat. Som låten ni vet. "Don´t push your luck and ask if you could stay, there´s nothing more I need just go away"
 Nej, men skämt åsido. Jag sätter mig själv och mina vänner först nu och mer än så hinner jag inte"
Reaktionen jag fick var
"Mäh, skärp dig! Du måste ju inte välja. Du kan ju få både ock."
 
Fast då måste jag prioritera och fördela tiden och just nu vill jag inte det.
Been there, done that. Got burned for that.
 
Då var jag feg helt plötsligt.
Jag är inte speciellt feministisk av mig men där just där kände jag att om en kille sagt samma sak skulle alla köpa det utan vidare (eventuellt kalla honom svin) men ändå tycka det lät nice.
Bara för att jag inte vill krångla till mitt liv mer än nödvändigt men ändå ha roligt så är jag feg.
 
Till viss del kanske det stämmer, jag är inte så sugen på att gå på en nit igen. Det gör ganska ont att bli bortvald och inte riktigt få veta varför. Som en sommarkatt mer eller mindre.
Även om nästa familj är snäll så sitter det kvar att förra familjen också var snäll innan den bestämde sig för att kassera dig.
 
Även om det är skitsammma nu så kan det störa mig att gamla saker är i vägen. Att det till och från blir en rädsla som får mig att tvivla på att "jag" kommer räcka. Varför skulle jag räcka nu när jag inte gjorde det innan? 
 
Tills jag känner annorlunda tänker jag prioritera mig själv, ha roligt utan att såras, vara med mina vänner och vara lycklig.
 
Feg eller inte så förtjänar alla att vara lyckliga. Det gäller faktiskt även dig och mig.
 
Kärlek. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0