Skål för Lundsberg

När "Ondskan" visades på bio fick jag rysningar.
 
Bara tanken på att skolor som denna existerade gjorde mig illamående.
Det har i jämna strömmar blåst kring Lundsberg och sjuka händelser och övergrepp har avlöst varandra utan att någon direkt åtgärd vidtagits.
 
I förrgår beslutade skolinspektionen att stänga skiten (ursäkta ordvalet men det känns inte värt att kalla Lundsberg för skola)
 
I min värld ska skolan vara trygg.
En plats att lära sig, förstå skillnaden mellan rätt och fel, växa som individ och få vänner.
Visst kan inte alla älska alla och det vore konstigt och önsketänkande om alla tyckte om att gå till skolan 
men vi kan väl ändå vara överens om att tortyr och övergrepp inte ska accepteras i någon skola?
Oavsett om man själv är drabbad av det eller inte.
 
Noll tolerans på den.
 
Igår var det debatt om just detta på Svt1 och TUR att jag inte var där.
Jag satt här hemma i soffan och slet håret och kommenterade högt till allt sjukt som sas.
Henke skrattade åt mig, jag har en förmåga att elda upp mig när saker gör mig förbannad.
 
En mamma sitter och gnäller för att skolan stängt. Hennes son är inne på sitt tredje år och hon tycker det är sjukt att skolan stängt. 
Jag bara gapade...
 
Vänta nu...
Hon är upprörd för att skolinspektionen stängt en skola där elever blir slagna, får föremål uppkörda i ändtarmen och utsatta för alla tänkabara övergrepp.
Hon är upprörd för att hennes son inte ska få gå i den här skolan mer...
Jag fattar inte.
 
Hur kan man vilja att ens barn ska gå i en sådan skola?
På riktigt!?
 
Hade mina föräldrar satt mig i den skolan och sagt det hon sa igår hade jag känt mig förådd.
Oavsett om jag bad om att få gå kvar i skolan för just mig låter de kanske vara ifred.
Det handlar inte alltid om att bli slagen eller inte utan om ett ställningstagande.
 
Jag skulle bli besviken på mina föräldrar om de accepterade ett beteende som detta på en skola överhuvudtaget.
Det är som att säga till mig att det är okej att behandla människor såhär, att alla inte är lika mycket värda och att man bara ska bry sig om sitt eget liv och strunta i andra.
 
Den där idiotiska mamman satt där igår och trots att hon visste om allt som försigår på den skolan höll hon rektorn om ryggen.
Andra gamla elever kom och tuggade om hur bra skolan varit och halleluja.
För dem kanske!!!!
Men hur kan man vara så egoistisk att tycka att det bara är det som räknas?
"Om jag kommer undan utan blåmärken och ärr så är det ju en bra skola..."
 
 
Tycker synd om de stackars eleverna som är rädda för att säga vad de tycker för att de är rädda för konsekvenserna. Priset de får betala är inte bara alla ärr och blåmärken utan även de elaka kommentarerna från andra sjuka föräldrar.
 
Öppna ögonen för fan!
Längesedan jag var såhär förbannad vill jag lova.
Förbannad och rädd för mänskligheten.
 
När ska vi införa "körkort" för att få skaffa barn i Sverige?
Jag tycker det är på tiden.
 
Och sen undrar alla varför våldet ökar?
Skrattretande.
 
Jag dricker inte men jag kan skåla i cider
En skål för att helvetet stängts ner.
Tack.
 
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0