Fokus

I slutet av förra terminen kände jag mig väldigt splittrad. Jag insåg att jag var väldigt frånvarande i skolan, både fysiskt och psykiskt. Jag blev mest irriterad på mig när jag inte riktigt kunde fokusera när jag var där.
 
Jag vet inte men det var så mycket jag ville göra, skulle göra och borde göra att inget blev speciellt bra.
 
Allt gick inte dåligt.
Min föreläsning blev bra. Riktigt bra och det känns jättebra.
Det lutar faktiskt åt att jag ska hålla den igen för en grupp som utbildar sig till kostcoacher. Då får jag kanske betalt också.
Pengarna känns inte viktiga i sig men känslan av att någon vill betala för att lyssna på vad jag har att säga är härlig.
 
Resan gjorde mig gott.
Känner mig närvarande, glad och fokuserad nu.
Precis som jag vill.
 
Ska kila iväg och hålla mitt gympapass för massa kostcoacher och elever nu. Pepp!
Läste en text jag fastnade för, ville dela med mig.
 

Att Vara Stark

Att vara stark är inte

Att aldrig falla

Att alltid veta

Att alltid kunna

Att vara stark är inte

Att alltid orka skratta

Att hoppa högst eller vilja mest
Att vara stark är inte

Att lyfta tyngst

Att komma längst eller att alltid lyckas
Att vara stark är

Att leva livet som det är

Att acceptera dess kraft och ta del av den

Att falla till botten Slå sig hårt Och alltid komma igen
Att vara stark är

Att våga hoppas när ens tro är som svagast
Att vara stark är

Att se ljus i mörkret Och alltid kämpa för att nå dit.

//Kärlek

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Pusss o Kram

2013-01-17 @ 19:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0