Flygplansläge på

Vaknade tidigt imorse, väldigt trött och ruffsig satte jag mig upp och insåg att jag är
ledig idag. Totalt.
Inga pt-kunder, inga coachsamtal och inget jobb att gå till.
 
Linnéa kom och la sig hos mig med sin bok och jag fick henne att klia mig på ryggen medan jag bad henne berätta om gårdagens besök hos en kvinna hon lärde känna i Tanzania.
Hon var väldigt exalterad över att åka dit igår så det var det första jag frågade när jag vaknade.
 
Tänkte att det är en lyx att ha henne här nu, att det är en lyx som är tillfällig orkar jag inte riktigt tänka på nu.
Då blir det bara jobbigt...
 
Jag vill inte ödsla tiden hon är hemma på att vara ledsen men jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte tänker på att hon snart ska åka tillbaka. 
 
Linnéa stack ut för att springa och jag somnade nog om.
Vi drack kaffe när hon kom tillbaka och när hon hade gått till jobbet var det min tur att snöra på mig löparskorna.
 
Långpass i skogen. Kände mig pigg. 1,5 timme.
SKÖNT
Regnet gjorde mig tung men det gjorde ingenting för jag kände mig stark.
Ringde en ny kund medan jag sprang. Insåg att jag behöver få ett system på när jag ska jobba och vara ledig.
 
Ett samtal stör inte nämnvärt men just vetskapen att det närsomhelst kan ringa en kund och att jag då vill svara, vara trevlig och inte flåsa som någon från astmaförbundets elitlag gör att jag inte kopplar bort helt.
 
Jag behöver koppla bort jobbet, hur mycket jag än älskar det så har jag en egen hälsa att ta hand om.
Jag tror att det är viktigt för oss som jobbar med vårt intresse och något vi brinner för.
 
Att vi kommer ihåg oss själva, stänger av och inte alltid kan stå redo.
En kund ville träffa mig idag och jag sa
"Nej. Idag kan jag inte men imorgon går det bra." 
 
Inte värre än så.
Från och med nu är det flygplansläge på mobilen när jag springer.
Skogen, musiken, ljudet bakom musiken när foten möter marken.
Inga samtal, inga mailpling och inga sms ljud.
Teknikstress minimerad. 
 
För att jag vill vara för mig själv för en stund...
 
 
Over and out
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0