Allt som krävs är lite fantasi

Igår åkte jag till Ulriksdal för att träna med en av mina kunder.
 
Vi skulle köra i en park nära där hon bodde och hon frågade mig innan om jag ville veta hur det såg ut och 
vad som fanns så jag skulle veta vad vi skulle göra.
 
"Nej det är lungt. Jag gillar att vara kreativ så det löser sig!"
 
Det blev faktiskt jättebra och roligt!
 
Efter uppvärmningen använde vi bänkar för dips och hopp för att öka hennes spänst.
Ett vanligt staket blev en balansgång, en liten sluttning passade att köra skottkärran med armhävningar upp och ner.
 
Så det bästa av allt.
Med hjälp av repen till en gunga kunde hon köra rodd med egen vikt och genom att dra sig diagonalt uppåt med hjälp av repen blev det en grym övning för armar o coremuskelaturen. :)
 
Det är det här jag älskar med utomhusträning!
 
Vet man bara vad man vill få ut av passet, vilka muskler vi ska jobba med och hur man bäst använder sin kropp så kan man få ett hårt pass både styrkemässigt och konditionsmässigt.
 
När vi nästan var klara kom min kunds tvååriga dotter ner till oss och satte sig i sandlådan. 
 
Hon tittade väldigt frågande på oss.
Jag tror hon tyckte vi var knasiga som tydligen inte alls förstod hur
man använder en gunga egentligen! :)
 
Se inte bara saker för vad de är utan även vad de kan bli.
 
Det blir roligare då! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0