Bara skriv något

Jag är som mest produktiv när jag blir berörd över något.
Positivt eller negativt.
Helst ska jag vara arg över något. 
 
Ledsen är mindre bra.
Då skriver jag hellre i min bok. Jag är ofta impulsiv när jag skriver.
För det är sådan jag är. 
 
Då blir det lättare att skriva saker jag senare ångrar.
Det är skönt att bara skriva och skriva utan att tänka på vad som hamnar på pappret, men då är det för att ge mig själv lite andrum eller en chans att kartlägga mina tankar.
Igår skrev jag sida efter sida.
Har inte ens läst vad jag skrev.
 
Sitter på min fina balkong.
Klockan har passerat 23 och det är fortfarande ljust.
Skymtar sjön mellan trädens grenar och jag är omgiven av lyktor med värmeljus och
fina blommor.
 
Att vara florist känns som ett drömjobb.
Skulle däremot JAG  försöka att försörja mig på det skulle jag troligtvis få gå både hemlös och hungrig för gröna fingrar är något jag verkligen saknar.
Det är mest tanken på att vara florist som tilltalar mig.
 
Precis som att med ett par penseldrag på en vit duk kunna skapa något som har en mening. 
Jag kan knappt rita streckgubbar. 
Det gör ingenting. 
Men jag kan bli faccinerad av konsten.
 
Gjorde kaffe alldeles för sent för att det ska vara hälsosamt men jag kände för det ikväll.
Jag är skrivsugen.
Mina fingrar vill skriva något som får det som snurrar i huvudet att förvandlas till något logiskt.
 
Det går inte.
Fick sätta ord på alla tankar till Pearli idag när vi klättrade.
Att göra det samtidigt som jag var frustrerad över att jag fortfarande bara kan klättra med en sko 
gjorde att ilskna tårar kom.
 
Fick en stor kram av Pearli och då kändes allt faktiskt bättre. Skrattade lite åt mig själv och suckade.
 
Ibland önskar jag att jag kunde känna mindre för att skydda mig bättre.
Jag är inte arg. Inte heller ledsen.
 
Jag tänker bara lite för mycket mellan varven. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0