Älskad av alla kan ingen vara

Jag köpte en etta.
I helgen har den förvandlats till en tvåa. :)
 
I torsdags kom mamma och Pålsson hit med 2 kg färska räkor.
Härligt!
Jag har äntligen blivit frisk mot mitt "dödliga" tillstånd.
Det var inte så illa, men för mig som är sämst på att vara sjuk känns det nästan som att jag är döende när jag inte kan träna och inte har matlust eller lust med något alls för den delen.
(väldigt ynklig, jag vet)
 
Jag har satt flera nya svarta och röda leder på klättringen och känner mig stark i löpningen.
"Det går bra nu"
 
Pålsson har satt upp en fin vägg hemma hos mig så numera har jag ett mysigt sovrum :)
Fick två fina hyllor från Mio och köpte ett vitrinskåp på Ikea. Vill inte ha från Ikea egentligen men 18.000 för ett vitrinskåp är inte försvarsbart, någonstans.
 
Nu är lägenheten mysig, mindre kaosig och precis som jag vill ha den..snart..
 
När vi var i Mora och körde öppet spår och härjade köpte Julia en bok med 365 citat.
Hon skickar ett om dagen till mig och jag försöker ta in dem och ta dem på allvar. 
 
Vissa dagar går det lättare än andra, vissa citat är mer tänkvärda än andra.
3:e mars fick jag ett som jag tog till mig.
 
"Jag är medkännande och förstående. Jag förlåter och glömmer det som hänt"
 
Försöker förstå eftersom jag själv vill bli förstådd.
Försöker förlåta för jag vill också bli förlåten.
 
Jag säger inte att det alltid är lätt att leva så men jag försöker. Att jag förlåter behöver inte betyda att jag förstår eller glömmer i den bemärkelsen att det inte påverkade mig. Men jag vet att det inte hjälper att älta. 
Jag har makten över mitt liv nu och jag kan påverka hur min framtid ska se ut men jag kan inte dra tiden tillbaka för att bespara mig det som redan hänt.
 
Jag kan heller inte tvinga någon att varken förstå eller förlåta mig.
 
Jag försöker bli bekväm i den känslan.
Jag är inte önskad i vissa sammanhang och det är okej.
Det är faktiskt helt okej.
 
Kärlek.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0