Balsam för själen

"Blev det som du hade förväntat dig att åka med 7 killar?"
frågade Tobbe när vi satt på afterskin i lördags.
 
"Jaa, fast jag hade hoppats på att vi skulle fikat lite ute i backen faktiskt.."
"Du då? Blev det som du trodde att det skulle bli att ha mig med?"
 
"Jag trodde inte du skulle vara så galen som du är, sen trodde jag att du skulle ha åsikter om att vi dricker så mycket"
 
Det tycker jag är en intressant grej faktiskt. Bara för att jag väljer att inte dricka tror ofta folk att jag har något emot att andra dricker, vilket absolut inte är sant.
 
Att jag inte dricker gör väl inte mig automatiskt till en nykterhetspolis eller?
Det finns tre anledningar till att jag väljer bort att dricka:
 
1. Jag tycker inte det är SÅ gott.
2. Det finns inget jag inte kan göra nykter som jag skulle gjort med sprit i kroppen.
3. Jag vill i 9 fall av 10 träna dagen efter jag festat och det kan jag inte göra om jag druckit.
 
Jag tycker däremot att det är skitkul att festa och att mina vänner dricker och blir fulla gör mig ingenting så länge jag inte måste ta hand om dem istället för att ha roligt.
 
Sälen var precis vad jag behövde!
 
Ganska länge har jag levt i en bubbla. När någon frågar "hur det är?" har jag svarat
 
"Det är bra! Det är mycket med kost- och Pt-certifieringarna, Uppsala kursen, projektet, praktiken, jobben, min egen träning OCH försöka ha ett socialt liv MEN jag mår bra!"
 
Jag grubblar mycket. Känner efter mycket, på gott och ont.
När vi stannade och åt lunch på väg upp till Sälen släppte jag allt, verkligen ALLT. 
 
Alla måsten, alla tankar, ALLT ALLT ALLT lämnade jag hemma och fokuserade på att vara i nuet.
Från halv åtta på morgonen tills dess jag stupade i säng varje natt var det full fart och kalabalik. :)
 
Det var verkligen en total urladdning och jag kom att tänka på det först igår när jag körde 1,5 h längdskidor innan jag åkte till backen med grabbarna.
Insåg att jag vekligen har haft semester och inte grubblat bakåt eller framåt utan att jag bara varit i nuet.
 
Väldigt lite sömn
Mycket mindre nyttig mat
Knappt någon träning
 
och ändå känns det som en hälsosam resa.
Mycket skratt, sol och snowboard.
Hälsa för mitt inre, som balsam för själen.
 
Grabbarna är störda på riktigt. Skulle aldrig erkänna det men jag gillar dem hela bunten.
De är konstiga och galna, jag gillar galet och konstigt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0