Att unna sig är det sämsta

Det finns inte mycket som är värre än att höra någon som säger
"Idag unnande jag mig en sovmorgon"
eller
"Jag ska unna mig en tårtbit ikväll"
 
Jaha.. För att du gjort tio saker du hatar eller tycker är jobbiga så förtjänar du en belöning?
En belöning som egentligen inte är okej men som du UNNAR dig för att du varit så himla duktig?
 
Tänk på det, ordet "unna". 
Ni kanske inte håller med men jag tycker det är skevt. Det blir som att allt annat bara är jobbigt eller normalt och när du "unnar dig" gör du för första gången något för dig själv.
 
Jag tror inte på att unna sig.
Jag tycker du ska lyssna på din kropp och göra det som behövs.
Efter ett antal tidiga mornar kanske det som BEHÖVS är en sovmorgon och då är inte det något du ska unna dig som att det egentligen inte är okej!
 
Om du unnar dig en kanelbulle?
Är det för att du äter allt det andra på nåder för att du ska få "unna" dig den där jävla bullen?
Kom igen nu!
Jag fattar inte...
Ät det DU mår bra av och när du känner att du vill ha en kanelbulle och att du tycker att det känns värt att äta den, gör det då!
Du behöver inte uppnå något för att "förtjäna" den bara för att den innehåller massa socker och annan skit.
 
Den är god och känns det värt att äta den så kör!
 
Det är som att jag skulle säga att jag "unnade" mig en dag i skogen igår för kroppen och huvudet behövde vara utomhus.
 
Så kände jag inte.
I tisdags kände jag ett stort behov och en längtan efter naturen och att vara ute så jag bokade in det med Ingrind. Älskar hennes smeknamn. "Ingrind" haha 
 
Hursomhelst.
Jag tycker inte att jag har gjort mig extra förtjänt av att vara ute.
Jag förtjänar alltid att göra det bästa för min kropp och jag behöver inte unna mig något.
Någonsin.
 
Det handlar bara om att gör val som känns rätt för mig och min kropp.
Jag åt fyra kanelbullar igår.
Jag unnade mig inte någon av dem.
Åt två när vi fikade vid vattnet och två på kvällen för att det var så gott!
 
Kommer inte äta fyra kanelbullar idag. För det mår inte min kropp bra av.
Ska dricka upp mitt kallnande kaffe, sticka ner till gymmet, gå på loppis, hälsa på vänner, springa långpass, ta en massage och äta en god middag.
 
För att jag vill. 
Skiter i om jag förtjänat det i andras ögon eller inte.
 
Du kanske ska fundera över hur du värderar dig själv och dina behov?
 
Du bestämmer.
Fuck UNNA.
 
Trevlig helg!
Puss
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig, <3

2013-10-05 @ 10:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0