DU kan påverka julen och livet för 16 barn

Just nu kryllar det med bilder från allas julbak, adventspyntande och tända ljus.
Brasor för att lysa upp mörkret.
Julhetsen börjar krypa in under skinnet hos vissa.
 
Julen handlar om närhet kärlek och att önska sig.
Drömma om att få allt och slippa vara utan.
 
Vissa skippar julklapparna och vissa fyller hela huset.
Tömmer hela kontot.
 
Många "gnäller" om lite pengar vid den här tiden.
 
Jag gnäller om hur fattig på pengar jag kommer vara i April. Rik på upplevelser men tomt på kontot.
Måste påminna mig själv om mitt eget ilandsproblem.
Tjänar typ 20.000 kr i månaden, har råd att betala hyran, telefonen, klätterkortet och äta mig MER än mätt varje dag.
VARJE dag.
 
Det kostar att driva ett barnhem.
Det kostar inte bara ibland.
Det kostar varje månad, lika mycket hela året.
16 underbara ungar som vill och förtjänar att få äta sig mätta.
VARJE dag. HELA året.
 
Deras hunger tar inte hänsyn till att vi vill köpa massa julklappar som vi inte behöver.
Tyvärr.
Det vore praktiskt att kunna sätta deras hunger på "hold" men det går inte.
 
8000 kr/ månad är barnhemmets budget och det går inte ihop just nu.
Förutom att ta hand om barnen på barnhemmet får 40 skolbarn lunch och välling måndag-fredag.
 
Vi behöver fler månadsgivare.
Så vill du göra skillnad, vill du hjälpa till att se till att barnhemmet kan fortsätta drivas med mätta och glada ungar så hör av dig till mig eller dra iväg ett mail till [email protected]
 
Det om något är en hållbar och viktig julklapp.
 
Ta hand om er och låt julstämningen göra er lugna istället för stressade.
Tiden för kärlek ni vet.
 
Puss på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0