Collide

Vaknade tidigt.
Drömde att jag var i Afrika. 
Inget stämde när jag vaknade.
Sängen var för mjuk för att det skulle vara Matanana.
Inga grisar som lät, ingen Linnea intill.
Ingen Lea i rosa klänning i knäet vid elden.
 
Satans ont i benen.
Träningsvärk.
Inte från något jag gjort i Afrika.
Måste ha drömt något som gjorde att jag hellre vill vara där än här för jag kände mig helt tom när jag klev upp.
Ingen idé att försöka somna om ens.
Fattar inte.
Skrattade mycket igår.
Underbara människor i mitt liv.
Glad när jag somnade inatt.
 
Ledsen när jag vaknade.
Tomt och tyst.
Ensam.
Vet att det är en obefogad känsla men att en känsla inte är befogad tar inte bort faktumet att den känns.
 
 
Krypit in i en stor skön tröja.
Känner mig alltid trygg i stora kläder.
Hos pappa använder jag alltid hans stora röda fleecetröja.
Han skrattar alltid för den går nedanför knäna på mig.
 
Lämnade jag den i rummet jag sov i över jul?
Lät jag den ligga kvar på övervåningen som inte längre finns eller tog jag ner den igen...?
Fan..
 
Lyssnar på Howie Day och "Collide"
 
"Even the best fall down sometime, even the wrong words seems
to rhyme
out of the doubt that fills my mind
I somehow find
you and I collide"
 
Vi lyssnade på den här låten en dag när vi satt i bilen från barnhemmet och jag vet att jag tänkte
"Åh den här fina låten..
Undrar hur det kommer att kännas att lyssna på den när jag kommit hem?"
Nu vet jag... 
Idag får det bara tårarna att komma.
Tacksam att jag inte minns vad jag drömde för att vakna och känna såhär.
 
Tack för att det ligger snö ute.
Ska dricka upp mitt kaffe och ta en promenad ner till vattnet.
Vatten hjälper mot allt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0