Ålder är bara en siffra, eller hur?

Vet inte om det är åldern eller om jag alltid lägger mig senare nuförtiden men de senaste åren
är jag mer morgontrött än förut.
Jag springer inte lika ofta som förr när jag vaknar, dels för att jag ofta kör pass på jobbet men 
för att vara ärlig så har jag dessutom lite svårare att kliva upp tidigt nuförtiden.
 
Väl uppe och utanför porten är det lika underbart att springa som det alltid har varit men startsträckan är lite längre måste jag erkänna.
 
Tycker fortfarande om att kliva upp tidigt, sätta på kaffe, tända ljus och sätta mig här och skriva.
Då känner jag mig närvarande.
En stund för mig själv när många andra ligger och sover, speciellt på helgen.
 
Igår kväll var vi några vänner som var ute och åt.
Hamnade på Vapiano i Gamla stan.
Gott och väldigt mysigt.
Satt i flera timmar och pratade om allt möjligt. Många goda skratt.
 
Vi började prata ålder.
När skillnad i ålder spelar roll och när det inte gör det.
Hur ungt kan man dejta och hur gammal?
 
När jag hälsar på en person går jag enbart på känsla och vad jag ser hos personen framför mig.
Det är ju inte som att min första fråga är hur gammal hen är.
Om jag träffar en ny vän frågar jag aldrig ålder, för det är totalt oväsentligt för vår relation.
 
Om jag då träffar en person jag känner att jag möjligtvis skulle kunna vara intresserad av, ja då plötsligt vill jag
veta hur gammal personen i fråga är.
Inte för att det har någon betydelse alls, överhuvudtaget!
Pfff, som om.
 
Det spelar roll och skulle jag få veta att stackarn är tjugofem eller yngre skulle jag släppa tanken på att det överhuvudtaget någonsin skulle kunna bli något.
 
För jag vet ju exakt hur ALLA  tjugofemåringar eller yngre fungerar.
Jag vet ju allt.
Samma sak om jag skulle träffa någon som visar sig vara fyrtio.
Oj, nej tack.
Sen om han ser ut och beter sig som trettiofem spelar ingen roll.
 
Vi pratade länge om just det här igår och skrattade mycket åt olika scenarion.
Men visst är det trist?
Trist att vi bestämmer vad olika åldrar vill få ut av olika saker fast vi egentligen inte kan vara säkra.
Majoriteten kanske fungerar som vi tror men långt ifrån alla.
 
Ni som dejtar på nätet, visst kan ni sortera bort personer efter ålder?
Klart ni gör det eftersom det går!
Det är väl ingen som kryssar i 18-60?
Eller?
 
Jag hade absolut inte gjort det.
Jag skulle gjort min sökning så specifik att inte en jävel skulle kunna passa in.
Förmodligen för att jag inte vill att någon ska passa.
Det sista jag vill innan jag åker bort i tre månader är att hitta någon att tycka om.
 
Det skulle vara tortyr.
Så just nu är jag den där blyga eller dryga tjejen som är totalt ointresserad av precis alla.
 
Hursomhelst, funderar lite över hur du tänker kring dig själv och åldrar.
Det är ganska intressant faktiskt.
 
Annars, ja ha en riktigt bra helg!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0