En skön busschaufför o minnen från studenten

Ledig fredag.
Efterlängtad.
Bra vecka men kände mig väldigt förvirrad hela dagen igår.
Ni vet en sån där dag när inget riktigt funkar men allt ändå blir ganska bra i slutändan?

Glömde jobbnycklarna hemma, sen fortsatte jag att glömma saker lite här och där. Körde realese på Bp i onsdags kväll o det känns alltid mer i huvudet än i kroppen.
"Tänk om kunderna visste hur mkt vi tänker och håller på inför och under passen!" Sa Maria medan vi låg på golvet i omklädningsrummet o luftkörde bänkpress.

Idag när jag satt på bussen till jakan hoppade det på 10 glada grabbar.
Studentmössor på och hesa stämmor.
Kände mig först gammal o irriterad över oljudet. 
Grabbarna klappade händer o tjoade. När busschauffören började klappa händer o tuta kunde jag inte hejda mig. Log med hela ansiktet och mindes känslan av frihet.

 Jag minns tre känslor. En av frihet att vara klar med skolan.
En av glädje att livet faktiskt blev bättre. 
En känsla av att vara ledsen över att fortfarande vara för sjuk för att orka som alla andra.
Men jag var med. Min klass hjälpte mig med allt för att jag skulle missa så lite som möjligt. 
Kommer alltid vara tacksam för klassen jag gick i.

Medan några av killarna stod o tjoade i bussens taklucka satte sig en av dem med mig.
"Är du 90:a?"
"Haha nä jag är 86:a"
"Jaha jag är 96:a, 
Kan vi ta en bild tillsammans o kan jag få en puss på kinden?"

Klart han fick!
Han tog ju ändå studenten. ;)
Jag hoppas att de får den bästa dagen och kvällen någonsin.

Förra året skrev jag om grabben som drunknade när ett studentflak stannade för att bada.
Ont i magen av sånt.
Onödigt.
Så jäkla onödigt.
Minne för livet ja.

Jag sprang långpass nyss. Blev ett fikastopp hos mina favoriter efter 13 km
Ligger på bryggan nu. 
Livet är riktigt bra idag.

Ska hem o börja fixa för halv åtta ikväll.
SOM jag längtar efter dessa underbara vänner! 💞💞💞

Ta hand om dig och använd solkräm.
Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0