Är melodifestivalen underförstått obligatorisk är jag rökt

När jag pratade med mamma förut och hon frågade mig om Måns vann kände jag lite
".......öh va?" Vi pratade nyss om vad vi hade gjort igår kväll och när jag sa att jag hade
varit hemma frågade hon om Måns vann.
"Vilken Måns och vann vad?"
 
Då skrattade hon. Sedan kom hon på vem hon hade frågat och insåg sitt misstag.
Hon berättade att det varit melodifestivalen och jag tänkte att det aldrig är någon som tar för givet att man 
följer en viss serie, sett en specifik fotbollsmatch eller liknande men MELODIFESTIVALEN.
Den ser väl alla på? Fast i stort sett hela befolkningen säger att de avskyr den när man pratar om den.
Ändå är jag helt lost tydligen när jag inte vet något om tävlingen alls.
 
Jag hörde låten som vann i Sverige för några veckor sedan. Hade inte en aning om att tävlingen varit och kunde inte bry mig mindre. Förlåt Måns, förlåt medmänniskor för mitt bristande intresse men jag kan inte fejka detta.
 
Melodifestivalen verkar vara lite som ABBA. Alla har en relation till melodifestivalen hur gammal eller ung man än är. Jag tyckte melodifestivalen var kul när jag var liten. Fick vara uppe sent EN kväll.
 
Den kvällen tävlingen begav sig och that´s it. På senare år har det spårat fullständigt och då ville inte jag vara med längre.
Då sa jag hej och tack till hela skiten.
 
Behåll skiten eftersom folk uppenbarligen gillar att titta på det för att sedan klaga på det.
För min del kan det gärna vara på bästa sändningstid, jag kollar ändå inte på TV.
Gör vad ni vill. För all del men blanda inte in mig i spektaklet.
Kommer det någon riktigt bra vattenjympa låt kan du gärna spela upp den för mig utan att blanda in
programmet i det.
 
Nu eldade jag upp mig för något jag inte ens visste fanns för 20 minuter sedan.
Roligt hur lätt jag kan störa mig på helt oviktiga saker ibland. :)
 
Solen skiner. Det är underbart.
Ryggen är pajpajpaj. Inte lika underbart.
Smörjde in mig med lite väl mycket linnex igår och åkte till kc.
Tyckte inte det kändes så tog lite till.
Fick brännskada på ländryggen. Aj satan.
Mjukisklättrade och stretchade.
Skippade löpningen.
Lyssnar på naprapaten på idrottskliniken men jag vet inte.
Tycker inte att jag är övertränad nu.
 
Superspända muskler. Ont ont.
Kanske behöver semester? ;)
Haha efter en resa på tre månader är det typ dödsstraff på en sådan kommentar, jag vet.
 
Jag vill vara hos barnen på barnhemmet nu. Ha dem klättrandes högt och lågt.
Få pussar i precis hela ansiktet och bara slippa allt annat.
Skulle vilja åka till Santa Monica efter det och träna på stranden. Det är mitt absoluta favoritgym i världen än så länge.
 
MEN. Det ska jag inte göra. Inte idag.
Jag ska smörja på LAGOM med linnex och åka in till stan och gå på bodypump 94´s release.
Det blir kul det med! :)
 
Njut av dagen och spendera den med någon du tycker om.
Kärlek!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0