Du är nog den

20 december.
Snart nyår.
Jag hatar nyår.
Alltså inte själva grejen att det blir ett nytt år, förutom det faktum att det tar ca en månad innan jag fattar att
det är nytt år är det ganska trevligt.
 
Älskade nyårsafton som liten.
Förväntan, fest med flera familjer, fyrverkerier och bäst var att vi fick vara uppe så länge vi orkade!
 
När jag växte ifrån det där fina med att fira med familjen förstördes hela nyårskänslan.
 
Istället för att ha en mysig kväll var det nu viktigare att hitta coolaste festen, bli full och vänta på att festen skulle spåra fullständigt.
Nyår blev något helt annat.
 
Bägaren rann över min första nyår i Stockholm.
Hamnade på fel fest med fel personer, sk "vänner".
 Bästa med den natten var den snälla taxichauffören som plockade upp mig ledsen, iskall och genomblöt om fötterna utanför Sheraton inne i stan.
Han satte på full värme i bilen och körde mig hem till dörren.
Helt gratis.
 
Den natten bestämde jag mig för att aldrig mer frysa på nyår.
 
I år blir det tredje året i rad jag firar utomlands
2011-2012 Indien
2012 -2013 Thailand
2013-2014 Tanzania
 
Känns som en bra tradition.
Något annat jag gör varje år vid den här tiden är
"året som gått"
Här kommer 2013 i alfabetets ordning
 
A: Alkohol. Känns som att jag pratat mycket om alkohol iår. Framför allt varför jag i 99 fall av 100 väljer att avstå. Det gör inget. Men det känns relevant för 2013. 
 
B:Body Pump. Gick utbildning i november. Läskigt och roligt. Ser fram emot att få börja köra pass i Januari.
 
C: Crawl. Har alltid velat lära mig crawl och iår har Sanna, fina Sanna lärt mig. Hon har grymt bra tålamod med mig. :)
 
D: Dockhuset. Lämnade ifrån mig Sköndal på riktigt iår. Jobbigt rent känslomässigt men det enda rätta att göra.
 
E: Eriksdalsbadet. Gjorde min lia på badet, fick sommarjobb som ändrades till en friskvårdsledartjänst på heltid :)
 
F: Fjällen. Sälen med grabbarna var riktigt rolig och killarnas energi att vara tidigt i backen var över förväntan.
 
G: Gråta. Känns som jag har gråtit mycket iår. Inte varit galet ledsen och storgråtit men kommit på mig själv på tåget hem eller bort med att vara lite ledsen. Mycket saknad tror jag. 
 
H: Hindertimmen. Terränglöpning, 11 km. Vann damklassen. =) Lycka!
 
I: Iphone. Ja ni läste rätt. Den mest bakåtsträvande på jorden köpte en iphone. Behövde den främst för att kunna ha mailen tillgänglig för pt kunderna och musik för pass men nu är det ganska bra med kamera etc MEN jag tycker fortfarande att de gamla telefonerna är mer hälsosamma.
 
J: Jennifer. Våra frukostdejter har gett mig många goda skratt, ny energi och det är underbart att ha henne i mitt liv. 
 
K: Kanelbullar. Aldrig ätit så mycket kanelbullar som iår. Vet inte hur det började men så är det i alla fall. Gottgott!
 
L: Längta. Tycker jag har längtat mycket i år. Förmodligen för att Linnéa är borta. Då längtar jag mycket efter henne. När hon är hemma längtar jag dessutom mindre efter alla andra men när hon är borta blir saknaden till familj och andra vänner ännu starkare.
 
M: Melissa Horn. Lyssnat mycket på henne. 
 
N: Ny. Nyinflyttad i lägenheten, Ny på jobbet, Nyförälskad. Hann med mycket nya saker. Allt går inte alltid som man tänkt sig men det är väl det som kallas livet?
 
O: Oslo...
 
P: Pengar. Kändes ovant att få en riktig lön igen efter att ha pluggat. Konstigt men bra. :)
 
Q: (Jokern) Pink´s konsert i Globen. Så sjukt bra!
 
R: Rom. Var i Rom med pappa, Martin och Milli efter examen i våras. Fin stad och mysigt med kvalitetstid med fina familjen.
 
S: Simskola. Börjat jobba med simskola. Tycker det är jätteroligt. Barn kan vara läskiga men det bästa med dem är att jag kan vara precis så knäpp jag vill. De tycker bara att det är roligt. Det är bra!
 
T: Tanzania. Åker 26 dec så jag kommer spendera sista tiden av året där vilket ska bli underbart.
Invigning av skolan, träffa barnen och vara med Linnéa. Längtar!
 
U: Underkläder. I Köpenhamn fick Steffi fick mig att köpa underkläder som jag aldrig skulle köpt utan hennes "tjat", något som inte var en sporttop. :)
 
V: Vänner. Utan alla fina vänner skulle inget kännas värt. Det är ni som gör livet underbart.
 
W: World trade center huset i Sthlm. Vi har gjort hälsotester och haft samtal med kontorsnissar som sitter där. Intressant. Känner mig lite som en utomjording när jag kommer dit. Klackskor och blusar är inte riktigt jag men det är roligt ändå på något vis.
 
X: Han har åkt till Afghanistan nu. Det som var min största oro för ett par år sedan känns nu ganska lugnt. Konstigt hur kroppen fungerar. Klart jag bryr mig, klart jag tänker. Annars hade jag ju inte nämnt det. Känns bra.
 
Y: Yngel. Mio. Martina och Löki har fått en liten pojke. Skamligt att jag inte ens hunnit träffa honom men jag tror vi kommer komma bra överens. Sen har vi Hilding. Johanna och Richards lille pojk. <3
 
Z: Zlatan! När Linnéa kom hem i somras mötte jag henne på Arlanda med ett foto på Zlatan. För att vi skulle skratta och inte börja gråta det första vi gjorde. 
 
Å: Ånger. Sämsta känslan att dra på men likförbannat har jag känt lite ånger i år. Ska inte ångra. Besluten man tar i stunden det känns rätt är det enda man kan göra men det både känns och får konsekvenser ändå.  
 
Ä: Älvsbyn. Fick i somras äntligen se vart Linnéa växt upp och träffa hennes fina familj. Mysigt.
 
Ö: Öppet spår. Bättrade min tid med nästan 1 h från ifjol. 
 
 
Tack alla ni som gjort 2013 till ett år med många fina minnen.
Jag samlar ju som bekant på goda ögonblick.
 
Hur har ditt 2013 varit?
Fundera lite över det, gläds åt det fina i ditt liv och jag önskar dig ett underbart 2014.
Du är viktigast i ditt liv, kom ihåg det.
 
6 dagar kvar nu.
Finaste vännen i världen.
Längtar som en galning nu.
 
Du är nog den som jag borde vara med nu...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0